کرونا جان ۸۹ نفر دیگر را در ایران گرفت/ اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران و قم



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۹ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است. 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۸ فروردین ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هشت هزار و ۷۵۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۹۳ هزار و  ۲۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: اکنون ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت و جشن فرخنده نیمه شعبان از همه مردم در جای جای ایران اسلامی می خواهیم با توجه به خطر شیوع کرونا از هر گونه جشن حضوری خودداری کنند. همچنین بر اساس تصمیمات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به قم ممنوع است و از عاشقان آن حضرت تقاضا داریم از عزیمت به قم و جمکران در نیمه شعبان امسال پرهیز کنند.

 

شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت لحظه ای رنگ بندی شهرها به اپلیکیشن ماسک یا به آدرس https://app.mask.ir/map مراجعه کنند.

 

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران / مهلت ۷۲ ساعته برای خروج مسافران

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی، از اعمال محدودیت‌های کرونایی برای تهران خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه شرایط جدیدی در شهر تهران به‌دلیل قرار گرفتن در وضعیت نارنجی اعمال خواهد شد، درباره محدودیت‌های اعمالی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع و از سویی دیگر خروج خودروها از شهرهای نارنجی نیز ممنوع است. استانداری تهران به‌زودی اعلام خواهد کرد که این محدودیت فقط در شهر تهران است یا در کل استان تهران.

 

وی در ادامه درباره حضور کارکنان ادارات نیز توضیح داد: دستگاه‌هایی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می‌دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه‌هایی که سایر خدمات را ارئه می‌دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به‌صورت حضوری استفاده کنند.

 

حریرچی تاکید کرد: همچنین مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

 

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا زمانیکه شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد باید کلیه فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شوند. از سویی دیگر فعالیت‌های فرهنگی در تهران مانند نماز جمعه، نمازهای جماعت و کلیه مراسم‌های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

 

حریرچی افزود: مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، ۷۲ ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک کنند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع می‌تواند سبب افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شود.

 

معاون کل وزارت بهداشت در  پایان تصریح کرد: ما در مجموع ۶۷  شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. کاهش رعایت دستورالعمل‌ها با توجه به اینکه در حال‌حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم، احتمال بروز اپیدمی را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.

 

محدودیت‌های ترافیکی نیمه شعبان در قم اعلام شد/محدودیت تردد به مسجد مقدس جمکران به مدت ۴۸ ساعت

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز تمام معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران به مدت ۴۸ ساعت محدودیت تردد برای انواع وسایل نقلیه و موتورسیکلت اعمال می شود. 

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا صدفی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم همچون گذشته پلیس را در اجرای هر چه بهتر طرح یاری کنند چرا که اجرای این محدودیت ها به جهت ایمنی و سلامت مردم و برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 

وی افزود: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ساعت ۶ صبح تمام معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران به مدت ۴۸ ساعت محدودیت تردد برای انواع وسایل نقلیه و موتورسیکلت از میدان بقیه الله خیابان امام حسن عسکری(ع)، بلوار پیامبر اعظم(ص) ابتدای دور برگردان مقابل خیابان سمیه و بلوار شهید کبیری به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) و خیابان ظهور اعمال می شود.

 

رئیس پلیس راهور استان قم بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودروهای با پلاک غیر بومی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۸ و ۹ فروردین به شهر قم ممنوع است.

 

صدفی تصریح کرد: در خصوص منع تردد شبانه نیز از شب گذشته شروع محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر کرده است.

 

بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به لغو تمامی برنامه‌های نیمه‌شعبان بیان کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا یکشنبه و دوشنبه ۸ و ۹ فروردین ماه از ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی به شهر قم ممانعت به عمل می‌آید.

 

وی افزود: از تمام هموطنان عزیز می‌خواهیم از حرکت و مراجعه به سمت استان قم خودداری کنند چرا که هیچ‌گونه برنامه‌ای به مناسبت نیمه شعبان در قم برگزار نمی شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: محدودیت‌های ترافیکی داخل شهر قم نیز امروز و پس فردا برقرار خواهد شد و تمام مسیر‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران اعم از بلوار پیامبر اعظم، بلوار مرجعیت و… مسدود خواهد شد.

 

هیچ‌گونه ایستگاه صلواتی، مراسم و تجمعی در قم  برگزار نمی شود 

سلیمان پور بیان کرد: هیچ‌گونه ایستگاه صلواتی، مراسم و برنامه رسمی تجمعی به این مناسبت برگزار نخواهد شد و برنامه‌های این مناسب به صورت مجازی و از صداوسیما پخش می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همه این تصمیمات مطابق با دستورات ستاد ملی کرونا و از بیم افزایش شیوع بیماری در کشور است خاطرنشان کرد: از همه هموطنان عزیز و شهروندان قم می‌خواهیم در منازل خود برنامه‌های تدارک دیده شده به این مناسبت را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی مشاهده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------