درمان کووید ۱۹ با کمک شیر حاوی آنتی بادی/ طرح در مرحله تحقیقاتی است



درمان کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان گفت: گروهی از محققان از مراکز تحقیقاتی مختلف، طرح تحقیقاتی در زمینه مقابله با همه گیری ناشی از کووید ۱۹ با کمک افزایش ایمنی مخاطی از طریق آنتی بادی اختصاصی خوراکی که در شیر و آغوز دام تولید شده است، را آغاز کرده اند. این طرح اکنون در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار داشته و هنوز نتایج قطعی آن منتشر نشده است. 

حسن نیلی احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: گروهی از محققان مشغول به کار بر روی یک طرح تحقیقاتی در زمینه درمان کووید ۱۹ با کمک شیر حاوی آنتی بادی اختصاصی علیه این بیماری هستند که این طرح اکنون در مرحله سوم کارآزمایی بالینی است و هنوز نتایج قطعی آن منتشر نشده است.

 

وی هدف از این فاز مطالعه را تعیین اثربخشی شیر حاوی آنتی بادی اختصاصی علیه کووید ۱۹ بر روی بیماران سرپایی اعلام کرد و گفت: در این مطالعه دو گروه متشکل از ۲۱۹ نفر، مورد بررسی قرار می گیرند که به یک گروه شیر حاوی آنتی بادی و به گروه دیگر شیر معمولی داده می شود و نتایج به دست آمده این دو گروه مقایسه و تاکنون نشان دهنده اثربخش بودن شیر حاوی آنتی بادی است.

 

معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان در خصوص اثربخش بودن این روش درمانی، تاکید کرد: از شروع علائم افرادی که در این طرح مورد مطالعه قرار می گیرند نباید بیش از ۷ روز گذشته باشد، در صورتی که بیماری پیشرفت کرده و التهاب ریه اتفاق افتاده باشد، انتظار اثربخشی زیادی از این شیر نداریم.

 

نیلی تصریح کرد: در این طرح، فرضیه این است که شیر حاوی آنتی بادی در مرحله ابتدایی به دلیل افزایش ایمنی مخاطی می تواند از اتصال ویروس به گیرنده ها در مراحل ابتدایی بیماری جلوگیری کند، اما اینکه چه میزان اثربخش است، بعد از مطالعه کارآزمایی بالینی مشخص می شود که هنوز نتیجه قطعی این مطالعه منتشر نشده و نمی دانیم دقیقا این شیر به چه میزان اثربخشی دارد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ بیمار مثبت قطعی کووید ۱۹ از این شیر مصرف کردند، اضافه کرد: هنوز دوره اثر تمام نشده است. تاکنون گزارشات متفرقه و موردی از اثربخشی این روش مثبت بوده، اما هنوز نتایج علمی و قطعی این درمان منتشر نشده است.

 

نیلی تاکید کرد: ایمنی محصول در فاز اول که مربوط به تعیین سلامت محصول در افراد سالم است، مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته و دارای ۲ کد اخلاق است.

 

طرح تحقیقیاتی درمان کووید ۱۹ با کمک شیر حاوی آنتی بادی اختصاصی از مردادماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و این طرح اکنون در مرحله سوم کارآزمایی بالینی است. 

 

مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان، شرکت نوآوران واکسن زیتون، موسسه رازی شعبه شیراز، صندوق توسعه زیست فناوری معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و صنایعی مانند شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و ذوب آهن از این پروژه حمایت کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------