اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مردانی: ظرفیت بیمارستان‌ها کامل شده، وضعیت فاجعه است



مردانی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد: وضعیت شیوع کرونا در کشور فاجعه آمیز است، همه تخت‌های کرونایی بیمارستانها پر است و آمار مرگ و میر به شدت رو به افزایش است، تنها راه تعطیلی کامل و در خانه ماندن مردم است.

 به گزارش ایرنا؛ مسعود مردانی افزود: متاسفانه روند رو به تزاید بیماری کووید۱۹ در کشور چشمگیر است، موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا به میزان خیلی زیادی بیشتر شده و موارد بستری و مرگ و میر به سرعت و روز به روز رو به افزایش است و تقریبا همه تخت های بیمارستانی و «آی سی یو» های کرونا پر است.

 

وی درباره رنگ بندی سیاه کرونایی گفت: رنگ سیاه در رنگ بندی کرونایی شهرها تعریف نشده و اگر یک نفر چنین صحبتی را کرد نباید دیگران آن را تکرار کنند و به آن دامن بزنند، وزیر بهداشت هم اعلام کرد که رنگ بندی سیاه نداریم اما می توانیم بگوییم وضعیت بسیاری از شهرهای کشور فوق قرمز و بسیار بسیار خطرناک و فاجعه آمیز است.

 

مرگ های کرونا افزایش می یابد

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی و شواهد موجود میزان مرگ و میر کرونا در روزها و هفته های آینده از میزان فعلی هم به مراتب بیشتر می شود و واقعا وضعیت بسیار خطرناکی است. وقتی تخت های «آی سی یو» بیمارستانها پر می شود معنای آن این است که تعداد بیماران با حال وخیم زیاد شده و از بین کسانی که لوله تراشه برای تنفس مصنوعی به حلقشان می گذارند حدود ۸۰ درصد فوت می کنند و این یعنی فاجعه.

 

وی گفت: تنها راه عبور از این وضعیت حاد و خطرناک این است که به جز توصیه های قبلی مبنی بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک باید هر چه سریعتر تعطیلی کامل اجرا شود و همه مردم در خانه بمانند. امیدوارم مسئولان این مساله را جدی بگیرند.

 

مردانی افزود: امیدوارم هیچ کس در این شرایط بحرانی به کرونا مبتلا نشود و اگر شد به بستری و تخت بیمارستانی نیاز پیدا نکند و گر نه بیچاره می شود. مردم و مسئولان شاید تا زمانی که مرگ بیماران را از نزدیک نبینند به وخامت اوضاع پی نبرند، از همه می خواهم برای اینکه به چنین وضعیتی گرفتار نشوید، در خانه بمانید، تعطیلی را اجرا و رعایت کنید، از دورهمی ها به هر شکل جدا خودداری کنید و افرادی که در معرض خطر هستند اگر به هر واکسن دسترسی پیدا کردند سریعا واکسن بزنند.

 

فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد: با توجه به وخامت اوضاع، اکنون زمان انتخاب واکسن نیست، برخی افراد می پرسند فلان واکسن را بزنیم یا نزنیم. زمان این حرفها نیست هر واکسنی که در اختیار افراد قرار دادند بزنند، کسی که واکسن بزند حتی اگر عوارض مختصری هم داشته باشد اما دیگر نمی میرد و امکان ناقل بودن این افراد نیز به حداقل ممکن می رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------