نامه نمکی به وزیر بهداشت هند: برای کمک به مهار کرونا در هند آمادگی داریم



وزیر بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند اعلام کرد: دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روز‌های سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشور‌ها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد.

 

به گزارش وبدا، سعید نمکی در نامه‌ای به هاراش وارد هان وزیر بهداشت هند با ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید۱۹ تاکید کرد: مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشور‌ها در سایه عدالت، رفع تبعیض‌ها و تحریم‌ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین المللی و سازمان‌های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

 

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روز‌های سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.

 

نمکی ادامه داد: ایران توانست تجهیزات و دارو‌های مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه‌ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روز‌های سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

 

هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

 

تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش‌های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستان‌های این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------