سازمان جهانی بهداشت با صدور مجوز اضطراری برای واکسن مدرنا موافقت کرد/ ثبت رکورد بالاترین فوتیهای کرونا در هند طی ۲۴ ساعت



مدرنا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سازمان جهانی بهداشت با اعطای مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن شرکت داروسازی «مدرنا» علیه بیماری همه گیر «کووید ۱۹» موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، محصول شرکت «مدرنا» پنجمین واکسنی است که سازمان جهانی بهداشت استفاده از آن را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» تائید می کند. واکسن شرکت «مدرنا» مانند واکسن «فایزر-بیوان تک» با استفاده از فناوری موسوم به «پیام رسانی آر ان ای» تولید شده است. 

 

تائید کارایی و ایمنی واکسن های کرونا از سوی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد به کارزار واکسیناسیون در آن دسته از کشورهای جهان که به تنهایی قادر به سنجش و بررسی واکسن های مختلف نیستند کمک خواهد کرد.

 

از سوی دیگر تائید سازمان جهانی بهداشت زمینه توزیع واکسن های کرونا را در میان کشورهای فقیر جهان از طریق ساز و کار «کوواکس» فراهم می کند. ساز و کار «کوواکس» اخیرا به دنبال موج جدید شیوع کرونا در هند برای تهیه و توزیع واکسن با مشکل روبرو شده است. دولت هند پس از آغاز موج جدید شیوع کرونا با صادرات واکسن های آسترازنکا که در این کشور تولید شده اند مخالفت کرده است.

 

 

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان کارایی واکسن «مدرنا» ۹۴.۱ درصد است. 

 

به گزارش یورونیوز، شرکت «مدرنا» پیش از این اعلام کرده بود که ظرفیت تولید واکسن خود را طی سال آینده میلادی به سه میلیارد دوز می رساند. این رقم تقریبا دو برابر ظرفیتی است که تاکنون برای تولید واکسن «مدرنا» در سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شد.

 

ثبت رکورد بالاترین فوتیهای کرونا در هند طی ۲۴ ساعت

بنابر اعلام وزارت بهداشت هند طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۳۶۸۹ بیمار مبتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که از زمان آغاز همه گیری بالاترین رقم در یک روز بوده است. 

 

آمارهای وزارت بهداشت هند نشان میدهد تاکنون دستکم ۲۱۵ هزار و ۵۴۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

 

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۲ هزار و ۴۸۸ بیمار دیگر در هند شناسایی شده که برای یازدهمین روز متوالی آمار مبتلایان جدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است. روز گذشته آمار روزانه مبتلایان در این کشور برای اولین بار از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، تاکنون دستکم ۱۹ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۵۷ نفر در هند به کروناویروس آلوده شده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------