اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

باید منتظر جهش داخلی ویروس باشیم/احتمال خیز جدید کرونا



 ویروس کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به قله خیز چهارم بیماری رسیده ایم، اما وقتی که زنجیره انتقال ویروس گسترش می یابد نباید از جهش ویروس غافل شد. 

به گزارش مهر، نادر توکلی، در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر، افزود: کماکان در اوج بیماری هستیم، بیشترین معیار تعیین کننده برای ما، ابتلای سرپایی بیماران و مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که هنوز متأسفانه بسیار بالا است.

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ایام بسیار سختی است برای مدیریت بیماری و بیمارستان‌ها گفت: همه تلاش این است که بیمار بدون تخت نماند.

 

توکلی با اشاره به جهش‌های ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن، افزود: وقتی زنجیره انتقال ویروس گسترش می‌یابد ویروس جهش پیدا می‌کند به همین علت نباید احتمال جهش ویروس را نادیده گرفت و اگر این اتفاق بیافتد شرایط از آنچه وجود دارد سخت‌تر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه میزان سرایت ویروس انگلیسی به شدت بالا، اما میزان فوتی آن کمتر بود، گفت: قبلاً میزان مرگ و میر با ویروس ووهان بالای ۱۰ درصد بود الان زیر ۵ درصد است که تلاش کارکنان درمان و تمهیدات درمانی مناسب‌تر هم بر آن مؤثر بوده است.

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر، تاکید کرد: باید منتظر جهش داخلی ویروس هم بود و اگر در این شرایط ویروس جهش پیدا کند دچار پیک جدیدی خواهیم شد.

 

توکلی ادامه داد: طبق شواهد تا یک ماه آینده این شرایط ادامه خواهد داشت، واکسیناسیون امیدبخش است و باید همه پروتکل‌ها را جدی‌تر گرفت و بیشتر و بیشتر رعایت کرد.

 

وی در خصوص بازگشایی اصناف هم گفت: در خصوص فعالیت گروه‌های اصناف نیاز به همفکری بیشتر و کارشناسی بیشتر با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف وجود دارد.

 

توکلی افزود: می‌توان مشاغل خدماتی را هم در واکسیناسیون اولویت داد زیرا تا حدودی امنیت خاطر ایجاد می‌کند منتهی دراین خصوص ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد.

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ در استان تهران برای آنهایی که نیاز به تخت دارند، گفت: وقتی بحران مزمن می‌شود پروتکل‌ها نیاز به بازنگری پیدا می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------