نقش مهم تصاویر در کمک به افراد مبتلا به زوال عقل



 زوال عقل ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دریافتند، در زمان ابتلا به زوال عقل شدید و عدم توانایی ارتباط با دنیای بیرون، تصاویر نقش مهمی در ارتباط با دیگران خواهند داشت. وابستگان و اطرافیان فرد مبتلا به زوال عقل از تصاویر برای کمک به یادآوری وقایع گذشته یا افراد مهم استفاده می‌کنند؛ البته باید در نشان‌دادن تصاویر (نوع آنها) دقت کافی داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایکولوژی نیوز، بینایی برای اکثر افراد مهمترین حس است و تقریبا ۵۰ درصد از کل اطلاعات به‌صورت تصویری از طریق چشم به مغز می‌رسد. نتایج بررسی‌ها نشان داد، در زمان ابتلا به زوال عقل شدید و عدم حضور در اجتماع، تصاویر نقش حیاتی در انتقال احساسات خواهند داشت. البته برخی از تصاویر می‌توانند منجر به کناره‌گیری و برخی اضطراب یا پریشانی شوند و اگر بخواهیم در روند رشد زوال عقل با موفقیت از آنها استفاده کنیم، باید در مورد آنها بیشتر بدانیم.

 

عکس‌های خانوادگی

معمولا در هنگام پیشرفت زوال عقل از این عکس‌ها استفاده می‌شود. بستگان و مراقبان برای کمک به یادآوری خاطرات گذشته یا افراد مهم در زندگی، اغلب از آنها استفاده می‌کنند. بااین‌حال، برای برخی از افراد که در مراحل متوسط تا مراحل پیشرفته زوال عقل قرار دارند، شناسایی و تفسیر بسیاری از عکس‌های خانوادگی می‌تواند مشکل ایجاد کند، به‌عنوان‌مثال، فردی که ازدواجش را به یاد نمی‌آورد، حتی یک عکس عروسی می‌تواند تصویری بی‌ربط باشد.

 

نشانه‌های محلی

بسیاری از مراکز مراقبتی از تصاویر خیابان‌های قدیمی یا مکان‌های محلی استفاده می‌کنند. این نوع عکس‌ها برای برقراری ارتباط در افرادی که در مراحل اولیه زوال عقل هستند، بسیار موثر خواهند بود. بااین‌حال، این تصاویر در افراد با زوال عقل پیشرفته ممکن است پیچیدگی‌هایی به همراه داشته باشند و در مواردی که فرد نتواند، خاطرات را به زبان آورد، معنادارتر خواهند بود.

 

 زوال عقل ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

دیگر تصاویر

تصاویر شخصی و خاص، مانند تصاویر مرتبط با زندگی کاری یا کتاب تصویری خاص دوران کودکی، پوستر و یا جلد آلبوم موسیقی موردعلاقه و موارد شخصی بسیار مهم هستند. این تصاویر معمولا توسط خانواده و دوستان قابل‌درک هستند، اما باید بدانیم که چه تصاویری ممکن است برای فرد معنا داشته باشد و همچنین یافتن تصاویر با کیفیت مناسب نیز مهم است.

 

اخبار ناخوشایند

باتوجه‌به اینکه درصد اندکی از افراد شاهد وقایع وحشتناک هستند و معمولا از طریق تصاویر با آن ارتباط برقرار می‌کنند، عکس‌های خبری باعث شده وقایعی که هرگز تجربه نکرده‌ایم مانند عکس‌های جنگ، سقوط برج‌های دوقلو و سونامی  برای ما بسیار واقعی نشان داده شوند زیرا وقایع خبری ناخوشایند بخشی از تجربه زندگی ما شده است به‌گونه‌ای که تماشای این تصاویر، هرگز بدون عکاسی امکان‌پذیر نخواهد نبود. البته در زمان ابتلا به زوال عقل، ناتوانی در تمایز بین یک تصویر و واقعیت و عدم توانایی در ارزیابی مجدد منجر به اضطراب خواهد شد و تصاویری که برای فرد قابل‌درک نباشد را همانند یک نقاشی توصیف می‌کند.

 

 تصاویر آموزنده 

تصاویر می‌توانند در سهولت زندگی روزمره موثر باشند. یک نقشه از خانه و مسیر و نمودارها می‌توانند در فهم مکان مناسب باشند. تصاویر آموزنده می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند و ممکن است در فرد مبتلا به زوال عقل شدید مفهوم داشته باشد و ما نباید این امکان را برای ایجاد ارتباط با او نادیده بگیریم. افراد معمولا از تصاویر مرتبط با مشاغل خود لذت می‌برند.

 

مهم‌ترین نکات برای مراقبان افراد مبتلا به زوال عقل شامل موارد ذیل است:

به این فکر کنید که چگونه هنر می‌تواند افراد مبتلا به زوال عقل و یا سالم را در سطح عاطفی درگیر کند.

 

زوال عقل در توانایی شگفت‌انگیز مغز در درک و تفسیر تصاویر دوبعدی اختلال ایجاد می‌کند.

 

برای برقراری ارتباط از طریق تصاویر بصری که ممکن است ارتباط خاصی داشته باشند، راه‌هایی پیدا کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------