زنان مبتلا به پوکی استخوان در معرض خطر بالای کم شنوایی قرار دارند



 پوکی استخوان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دریافتند که خطر کاهش شنوایی نسبی تا شدید در شرکت کنندگان مبتلا به پوکی استخوان بالغ بر ۴۰ درصد است. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعات قبلی در مورد افراد کم شنوا، شیوع بالاتر پوکی استخوان و تراکم استخوان کم را در این گروه از افراد شناسایی کرده است. اما تحقیق در مورد اینکه آیا این شرایط ممکن است خطر کاهش شنوایی را با گذشت زمان تحت تأثیر قرار دهد کمیاب است.

 

همچنین مشخص نیست که آیا می‌توان با مصرف بیس فسفونات، داروی اولیه مورد استفاده برای جلوگیری از شکستگی در افراد با تراکم استخوان پایین، از کاهش شنوایی جلوگیری کرد.

 

در این مطالعه، محققان بیمارستان زنان و بریگام بوستون، داده‌های نزدیک به ۱۴۴۰۰۰ زن را که تا ۳۴ سال تحت نظر بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که خطر کاهش شنوایی متوسط یا شدید در شرکت کنندگان مبتلا به پوکی استخوان یا دارای تراکم استخوان پایین تا ۴۰ درصد بیشتر است.

 

همچنین مشخص شد که بیس فسفونات خطر کاهش شنوایی را تغییر نمی‌دهد.

 

«شارون کورهان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «کاهش شنوایی بزرگسالان به طور معمول برگشت ناپذیر است؛ بنابراین در این مطالعه به شناسایی عوامل خطر بالقوه قابل تغییر که ممکن است در کاهش شنوایی مؤثر باشد، پرداخته شد.»

 

محققان دریافتند که خطر کاهش شنوایی در زنان مبتلا به پوکی استخوان یا دارای تراکم استخوان پایین بیشتر است و مصرف بیس فسفونات ها این خطر بالا را تعدیل نمی‌کند. برای درک اینکه آیا نوع، دوز یا زمان استفاده از بیس فسفونات ممکن است اثر آن را تحت تأثیر قرار دهد، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

کورهان در ادامه می‌افزاید: «این یافته‌ها می‌تواند بینشی جدید در مورد تغییرات استخوان اطراف گوش میانی و داخلی ایجاد کند که ممکن است در کاهش شنوایی نقش داشته باشد.»

 

پیش از این، محققان دریافتند که داشتن یک رژیم غذایی سالم، تحرک بدنی، عدم استعمال دخانیات و حفظ وزن سالم همه به کاهش خطر کم شنوایی کمک می‌کند.

 

به گفته کورهان: «پوکی استخوان و تراکم کم استخوان ممکن است از عوامل مهم در کاهش شنوایی ناشی از پیری باشد. ایجاد رژیم غذایی سالم و عادات سبک زندگی در طول عمر می‌تواند مزایای مهمی برای محافظت از سلامت استخوان و شنوایی در آینده فراهم کند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------