درمان کرونا با نانوبادی‌های استنشاقی



درمان کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دانشمندان موفق به درمان ویروس کرونا با استفاده از نانوبادی‌های قابل استنشاق، اما فعلا فقط در همسترها شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، جهانی را تصور کنید که به جای کیلومترها سفر در سطح شهر با نگرانی به سوی یک مرکز واکسیناسیون، به راحتی بتوان یک گجت نانومواد قابل استنشاق گرفت که بتواند بیماری‌ها را در مرحله اولیه درمان کند و حتی از عود کردن آنها نیز جلوگیری کند.

 

حالا تصور کنید در مورد ویروس کرونا صحبت می‌کنیم و ابری از مواد مبتنی بر نانوساختار را استنشاق کنیم و درمان شویم.

 

بر اساس مطالعه جدیدی که بر روی همسترها انجام و نتایج آن در مجله Science Advances منتشر شده است، یک روش درمانی مبتنی بر نانوبادی‌های قابل استنشاق می‌تواند ویروس کووید-19 را با دوزهای بسیار پایین پیشگیری و درمان کند.

 

در حالی که این مطالعه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما می‌تواند نحوه جلوگیری از ویروس‌های مهلک را در سطح اجتماعی تغییر دهد.

 

در یک مطالعه جدید روی "همسترهای طلایی سوری"، درمان مبتنی بر نانوساختار یا نانوبادی قابل استنشاق توانست از ویروس کرونا در دوزهای بسیار کم جلوگیری و آن را درمان کند.

 

این روش درمانی جدید "PiN-21" نام دارد که مخفف "نانوبادی 21 قابل استنشاق پیستسبورگ" است و ممکن است جایگزینی مقرون به صرفه و بدون سوزن برای آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که به طور متداول برای درمان عفونت‌های اولیه استفاده می‌شود، ارائه دهد.

 

"شم نامبولی" و همکارانش روش "PiN-21" را توسعه داده‌اند که از قطعات آنتی‌بادی تک دامنه استفاده می‌کند که تولید آن بسیار کمتر از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال هزینه دارد.

 

اکنون این مطالعه نشان دهنده اولین گزارش موفقیت آمیز از اعمال روش "PiN-21" در موجودات زنده است.

 

در این مطالعه محققان درست بعد از اینکه عمداً همسترها را به از طریق نای به ویروس کرونا آلوده کردند، دوز 0.6 میلی‌گرمی از "PiN-21" به ازای هر کیلوگرم را به آنها دادند. طبق این مطالعه، این درمان جدید مانع از دست دادن وزن قابل توجه در همسترهای آلوده شد و ویروس را پس از 10 روز از بین برد.

 

دانشمندان در آزمایشی دیگر، همسترهای آلوده را درون محفظه‌ای قرار دادند که حاوی 0.2 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم به شکل هواپخش بود و باعث قرار گرفتن کل بدن در برابر این ماده شد.

 

محققان دریافتند که ریه آلوده به ویروس همسترها پس از قرار گرفتن در این محفظه به شدت با کاهش آلودگی به ویروس مواجه شده است. آنها نوشتند: ما تصور می‌کنیم که درمان با "PiN-21" به شکل ذرات معلق در هوا می‌تواند یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای تسکین بیماری و کاهش انتقال ویروس به ویژه برای بیماران مبتلا به کرونای خفیف فراهم کند.

 

محققان همچنین تأکید کردند که انجام آزمایشات پیش بالینی اضافی، مانند آزمایشات ایمنی بر روی پستانداران غیر انسانی، قبل از اینکه به آزمایشات انسانی برسند، بسیار مهم است.

 

این یک پیشرفت باورنکردنی است که می‌تواند منجر به افزایش گسترده توانایی متخصصان بهداشت و سلامت در خنثی‌سازی سریع ویروس در جامعه شده و نه تنها موجب درمان ویروس کرونا شود بلکه به طور بالقوه با چندین نوع مختلف ویروس مقابله کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------