نگرانی از جایگزینی ویروس هندی/۱۳ شهر قرمز شده اند



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح تازه ترین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت و در ارتباط با برنامه واکسیناسیون گروه های هدف، توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارائه گزارشی از تصمیمات ستاد پرداخت و در مورد تعطیلی‌های نیمه خرداد و محدودیت‌های کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

 

وی با اشاره به نگرانی از جایگزینی ویروس هندی، گفت: در ایران همچنان روند نزولی بیماری را شاهد هستیم، اما در بعضی از شهرهای جنوبی کشور شاهد افزایش موارد سوش جهش یافته هندی هستیم.

 

رئیسی تأکید کرد: در حال حاضر روند کرونا در اکثر استان‌ها روند نزولی است و میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده اما در برخی استان‌ها به ویژه جنوب و شرق کشور مواردی از افزایش بیماری مشاهده می‌شود که باید در این مناطق قوی‌تر عمل کرد و اگر غفلت کنیم، درگیری بیشتری ایجاد خواهد شد. در حال حاضر در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلاء افزایش پیدا کرده و زنگ خطر و هشدار محسوب می‌شود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۱۳ شهر در این استان‌ها از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شده اند، اظهار داشت: باید مراقبت و مواظبت بیشتری انجام شود اما در مجموع روند کلی کشور نزولی است و باید بسیار دقت کرد.

 

به گفته وی، باید از تجمعات پرهیز شود و همچنین به ویژه در فصل گرما که پنجره‌ها بسته است، نباید با حضور در فضای بسته باعث شیوع بیماری کرونا شویم.

 

رئیسی در خصوص سفر در ایام تعطیلات پیش رو و مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد به این استان‌ها ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزا تومانی برای شهرهای نارنجی و زرد برقرار است و در مجموع ممنوعیت تردد در همه استان‌های زرد، نارنجی و قرمز وجود دارد.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مردم توصیه کرد: سفر کمتر، تردد کمتر و تجمع کمتر در کنترل بیماری بسیار مؤثر است.

 

وی در خصوص واکسیناسیون نیز اظهار داشت: تا امروز بیش از سه میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و کادر بهداشت و درمان سالمندان بالای ۸۰- ۷۵ و ۷۰ سال واکسیناسیون آنها تمام و یا در حال انجام است و در این هفته نیز برنامه ما این است که افرادی که نوبت دهی شده اند و هنوز تزریق آنها انجام نشده، واکسیناسیون آنها انجام شود و در هفته بعد با تأمین واکسن، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال انجام شود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از راه اندازی ۸۷۸ مرکز تجمیعی واکسن و ۱۹ پایگاه خودرویی خبر داد و اظهار داشت: به زودی تمام مراکز استان‌ها، پایگاه‌های خودرویی برای تزریق واکسن را راه اندازی می‌کنند. دو هزار و ۹۰۰ تیم واکسیناسیون مجهز شده اند و ظرفیت تزریق روزانه ۳۰۰ هزار واکسن را داریم گرچه هنوز پر نشده و روزانه ۲۰۰ هزار تزریق رکورد بوده، اما به صرف تأمین واکسن این عدد افزایش پیدا می‌کند.

 

رئیسی گفت: تا پایان خرداد واکسیناسیون افراد سالمند به پایان می‌رسد و از تیرماه واکسیناسیون بیماران خاص انجام خواهد شد.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بحث آموزش اشاره و تصریح کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا، بحث مهمی که امروز انجام شد، آموزش شد چرا که طی این مدت آموزش کشور دچار صدماتی و منجر به تعطیلی مراکز آموزشی مدرسه و دانشگاه‌ها شد. در عمل در بحث مجازی مشکلاتی داشتیم و در سه پایه اول دبستان، آموزش حضوری مؤثر است و امیدواریم در مردادماه بتوانیم واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه، دانشجویان را در اولویت قرار دهیم و با همکاری دولت، مردم و خانواده‌ها به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پیش برویم که البته با رعایت پروتکل‌ها این اتفاق خواهد افتاد.

 

وی تأکید کرد: افراد ۷۰ سال به بالا که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند در سایت Salamat.gov.ir ثبت نام کنند و منتظر پیامک باشند و به آنها نوبت دهی می‌شود. بدون دریافت پیامک و نوبت دهی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند چرا که باعث تجمع و شیوع بیماری خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------