رقابت هوش مصنوعی با انسان در تشخیص کووید-۱۹



هوش مصنوعی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران کانادایی، یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کووید-۱۹ را با دقتی مشابه دقت متخصصان انسان تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایتک‌دیلی، فناوری هوش مصنوعی که پژوهشگران "دانشگاه واترلو"(UWaterloo) کانادا ابداع کرده‌اند، می‌تواند شدت کووید-۱۹ را با دقت امیدوارکننده‌ای ارزیابی کند.

 

پژوهشگران در این پروژه که با همکاری یک شرکت کانادایی موسوم به "DarwinAI" انجام شده است، طوری هوش مصنوعی را آموزش دادند که بتواند میزان عفونت ریه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را براساس تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه تشخیص دهد. سپس، نمرات هوش مصنوعی با نمرات متخصصان رادیولوژی در ارزیابی همان تصاویر مقایسه شد. پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی با نمرات متخصصان انسانی، هم‌خوانی خوبی داشت.

 

هوش مصنوعی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

"الکساندر وانگ"(Alexander Wong)، از بنیانگذاران شرکت DarwinAI گفت: شاید این فناوری به ابزار مهمی برای پزشکان تبدیل شود و به آنها در درمان بیماران کمک کند.

 

وی افزود: ارزیابی شدت بیماری در افراد مبتلا به کووید-۱۹، گام مهمی برای تعیین کردن بهترین اقدام در مراقبت و درمان اعم از پذیرش بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، اکسیژن‌درمانی یا استفاده از ونتیلاتور به شمار می‌رود.

 

وانگ ادامه داد: نتایج امیدوارکننده‌ این پژوهش نشان می‌دهند که هوش مصنوعی، پتانسیل بالایی دارد که به کادر درمان در تصمیم‌گیری و بهبود کارآیی بالینی کمک کند. 

 

این پژوهش، در مجله "Scientific Reports" به چاپ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------