فوت بیش از ۴۰۰ راننده تاکسی بر اثر کرونا در تهران



تاکسیرانی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به آمار رانندگان تاکسی که تا امروز براثر کرونا در تهران فوت شده‌اند، گفت: تا امروز ۲۵۰ راننده تاکسی که پروانه بهره‌برداری دارند، براثر کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگانی هم که از پروانه بهره‌برداری آن‌ها از ۲ تا ۶ ماه گذشته نیز فوت کرده‌اند. 

«محمد روشنی» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا برچسب‌گذاری نرخ کرایه‌ها در سال جدید با گذشت بیش از یک ماه از افزایش قیمت‌ها هنوز اعمال نشده است؟ گفت: بیش از ۴۰ هزار برچسب در سطح شهر و در بین تاکسی‌های خطی و گردشی نصب شده است و مابقی آن تا پایان هفته نصب خواهد شد. 

 

روشنی در پاسخ به این که مبنای محاسبه قیمت تاکسی‌های گردشی به چه صورت است؟ گفت: تاکسی‌های گردشی به ازای هر کیلومتر پیمایش دو هزار تومان دریافت می‌کنند و باقی براساس متراژ است. مبنای محاسبه این کیلومتر براساس یک فرمول ریاضی است. 

 

مدیر عامل سازمان تاکسرانی در واکنش به اینکه اما سازوکار اعمال قیمت برای مسافران روشن نیست، آن‌ها چطور باید در جریان قیمت‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: محاسبه قیمت در مسیرهای مختلف و نقاط مختلف، در مسیرهای پرتردد و کم‌تردد، مسیرهای خطی و گردشی با همدیگر متفاوت است. 

 

او گفت: در تهران بیش از سه میلیون نفر در روز توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند و رقم بسیار بالایی است. در حالی که تاکسی در سایر کشورها به عنوان یک کالای لوکس استفاده می‌شود، اما در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و رانندگان تاکسی بیش از یک ساعت با یک مسافر در فضای بسته نشسته است. 

 

روشنی با اشاره به آمار رانندگان تاکسی که تا امروز براثر کرونا در تهران فوت شده‌اند، گفت: تا امروز ۲۵۰ راننده تاکسی که پروانه بهره‌برداری دارند براثر کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگانی که از پروانه بهره‌برداری آن‌ها از ۲ تا ۶ ماه گذشته نیز فوت کرده‌اند. 

 

او ادامه داد: اگر محاسبه کنیم، آمار رانندگان فوت شده‌ای که پروانه تاکسیرانی دارند و آمار رانندگانی که از پروانه بهره برداری آن‌ها گذشته و آن را تمدید نکردند، بیش از ۴۰۰ نفر فوتی داشته‌ایم و می‌طلبد که به مساله واکسیناسیون رانندگان تاکسی عنایت ویژه شود. 

 

روشنی افزود: التماس و خواهش می‌کنم که به قشر رانندگان تاکسی نیز توجه شود، چرا که هیچ قشری به اندازه رانندگان تاکسی تلفات نداده است و مظلوم واقع شده‌اند. 

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به اینکه چرا محتوای نامه به درخواست واکسیناسیون کشوری رانندگان تاکسی تغییر نکرده است تا مورد توجه قرار گیرد؟ گفت: نامه نگاری بسیار زیاد شده است. آقای حناچی نامه نگاری کردند، آقای هاشمی معاون حمل و نقل، بنده و آقای ضامنی رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز نامه نگاری در رده‌های مختلف انجام داده‌ایم اما فعلا توجهی به آنها نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------