تشخیص سرطان مثانه با یک آزمایش غربالگری جدید



 سرطان مثانه,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
اخیرا گروهی از محققان آمریکایی موفق به ایجاد یک آزمایش جدید غربالگری ادرار برای تشخیص سرطان مثانه شده‌اند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، "کارسینوم سلول ترانزیشنال" رایج‌ترین نوع سرطان مثانه است که از سلول‌های یوروتلیال که در داخل مثانه قرار دارند آغاز می‌شود. تشخیص دقیق کارسینوم یوروتلیال(UC) یا کارسینوم سلول ترانزیشنال اغلب مشکل و گران است و برای تشخیص آنها به روش‌های آزمایشی تهاجمی مبتنی بر دوربین نیاز است.

 

در حال حاضر پزشکان از روش‌های مبتنی بر ویژگی‌های میکروسکوپی درونی استفاده می‌کنند که این روش نیز ممکن است به طور قابل اعتماد بین سلول‌های خوش خیم و کارسینوم‌های یوروتلیال درجه پایین تفاوت قائل نشود. از این رو نیاز فوری به یافتن نشانگرهای زیستی برای بهبود دقت در تشخیص کارسینوم یوروتلیال وجود دارد.

 

این مطالعه توسط محققان مرکز سرطان ییل، دانشگاه استونی بروک و شرکت تشخیصی KDx انجام شد و آنها توانستند یک آزمایش غربالگری جدید ادرار را برای تشخیص سرطان مثانه ایجاد کنند. آزمایش آنها از نشانگر زیستی جدید سرطان به نام "کراتین ۱۷"(K۱۷)برای تشخیص وجود سرطان مثانه تازه در بیماران مبتلا به هماتوری یا خون در ادرار استفاده می‌کند.

 

دانشمندان پس از پیگیری مطالعات گذشته تأیید کردند که آزمایش جدید یک آزمایش تشخیصی حساس برای غربالگری اولیه و تشخیص سرطان عودکننده در تمام درجه‌های کارسینوم یوروتلیال است.

 

هنگامی که محققان این آزمایش را بر روی بیماران انجام دادند مشاهده کردند که در تشخیص خون ادراری و سرطان از دقت بالایی برخوردار است.

 

"نام دبلیو کیم"(Nam W. Kim) مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد فناوری شرکت تشخیصی KDx گفت: ما خوشحالیم که توانستیم این آزمایش را که با استفاده از نشانگر زیستی K۱۷ می‌تواند این بیماری‌ها را شناسایی کند، ایجاد کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------