رئیسی: مشکل کمبود دز دوم واکسن کرونا، نهایتاً تا هفته آینده مرتفع می‌شود/مینو محرز: افرادی که واکسن‌ خارجی زده اند، می‌توانند برای دوز دوم واکسن ایرانی را تزریق کنند



علیرضا رئیسی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون وزیر بهداشت گفت: نهایتاً تا هفته آینده مشکل کمبود دز دوم واکسن کرونا در کشور مرتفع می‌شود.   

به گزارش انتخاب ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان قم گفت: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور خواهد آمد و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.

 

بر اساس گزارش صداوسیما، رئیسی با بیان اینکه وجود فاصله زمانی بین فاز اول و دوم تزریق واکسن مشکل چندانی برای کسانی که دز اول واکسن را تزریق کرده اند ایجاد نمی‌کند خاطرنشان کرد: افرادی که دز اول واکسن سینوفارم را تزریق کرده اند دو تا چهار هفته و افرادی که واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کردند ۴ تا ۱۲ هفته برای تزریق دز دوم این واکسن‌ها فرصت دارند و لذا مشکل مشکل خاصی برای این افراد پیش نخواهد آمد.

 

وی در ادامه از آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی کوو برکت از اواخر خرداد خبر داد و گفت: نتایج نهایی فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو برکت هفته آینده اعلام می‌شود و در صورت تایید نهایی، واکسیناسیون گروه‌های هدف با نوع ایرانی این واکسن از اواخر خرداد ماه و اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

 

مینو محرز: افرادی که در مرحله اول، واکسن‌ خارجی زده اند، می‌توانند برای دوز دوم واکسن ایرانی «برکت» را تزریق کنند؛ بی عارضه بودن این کار به اثبات رسیده / میزان واکسن تولید شده در دنیا بسیار کم است

محقق تیم پروژهش واکسن کوو ایران برکت گفت: تزریق انواع مختلف واکسن کرونا برای یک مرحله از واکسیناسیون، هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

  

علیرضا رئیسی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 به گزارش باشگاه خبرنگاران: محقق تیم پروژهش واکسن کوو ایران برکت گفت: تزریق انواع مختلف واکسن کرونا برای یک مرحله از واکسیناسیون، هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

 

مینو محرز  درباره جزئیات تزریق دوز دوم واکسن کرونا با واکسن‌های ایرانی اظهار کرد: افرادی که در مرحله اول دریافت واکسن کرونا، با واکسن‌های خارجی واکسینه شدند، اکنون می‌توانند برای تزریق دوز دوم از واکسن ایرانی برکت استفاده کنند، چراکه میزان واکسن تولید شده در دنیا بسیار کم است.

 

او درباره نگرانی مردم از وجود و بروز حساسیت‌های دارویی در پی تزریق واکسن‌های مختلف برای یک مرحله از واکسیناسیون کرونا گفت: تزریق واکسن به این شکل هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند و حتی اگر پلتفرم‌هایی ساخت دو واکسن با یکدیگر متفاوت باشد نیز این اقدام شدنی است.

 

محقق تیم پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: مردم با خیال راحت برای دوز دوم از واکسن ایرانی کووایران برکت استفاده کنند، چرا که در آمریکا مطالعاتی در این خصوص انجام شده و بی عارضه بودن آن به اثبات رسیده است.

 

محرز تصریح کرد: درخواست صدور مجور اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت را به وزارت بهداشت اعلام شده است و همچنان منتظر این هستیم که مجوز مربوطه برای این واکسن صادر شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------