تاثیر پیاده‌روی بر کاهش احتمال مرگ ناشی از کمبود خواب



 پیاده‌روی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: پیاده روی سریع به مدت دو ساعت و نیم در هفته می تواند از مرگ زودهنگام ناشی از کمبود خواب جلوگیری کند. 

به گزارش ایسنا، تحقیقات انجام شده روی ۳۸۰ هزار و ۵۵ نفر برای مدت ۱۱ سال نشان داد که ورزش کردن مطابق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت می تواند به پیشگیری از سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

 

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که دو ساعت و نیم پیاده روی یا یک ساعت و ۱۵ دقیقه دویدن در هفته می تواند بسیاری از فاکتورهای خطرزای مربوط به کم خوابی و خطر مرگ زودهنگام را از بین برد.

 

محققان انگلیسی و استرالیایی اظهار داشتند: افرادی که میزان کافی فعالیت بدنی ندارند و کم می خوابند در مقایسه با افرادی که زیاد ورزش می کنند و در نتیجه بهتر می خوابند ۵۷ درصد بیشتر احتمال دارد دچار مرگ زودهنگام شوند.

 

همچنین آنان ۶۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و ۴۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

 

از ۳۸۰ هزار و ۵۵ فرد شرکت کننده در این مطالعه با میانگین سنی ۶۵ سال، ۱۵ هزار و ۵۰۳ نفر در پایان مطالعه فوت کردند. حدود ۴۰۹۵ نفر به علت بیماری های قلبی-عروقی، ۹۰۶۴ نفر بر اثر سرطان، ۱۹۳۲ نفر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب، ۳۵۹ نفر به دلیل خونریزی مغزی و ۴۵۰ نفر به دلیل سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون فوت کرده اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، محققان انگلیسی و استرالیایی خاطرنشان کردند: یافته های بدست آمده تاکیدی بر ارزش فعالیت بدنی و خواب مناسب در بهبود سلامت جسمی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------