اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

معرفی رژیم غذایی پیشگیری از سرطان



 رژیم غذایی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که عادات غذایی اکثر بزرگسالان با دستورالعمل های غذایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند مطابقت ندارد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان در این مطالعه، داده‌های حدود ۳۱۰۰۰ شرکت کننده بزرگسال آمریکایی را بررسی کردند.

 

تجزیه و تحلیل آنچه شرکت کنندگان در ۲۴ ساعت قبل از تکمیل نظرسنجی خورده بودند نشان داد که حدود ۶۳٪ تا ۷۳٪ مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات و غلات کامل را دریافت نکرده و حدود ۹۰٪ میزان ۳۰ گرم فیبر روزانه توصیه شده را دریافت نکرده بودند.

 

تقریباً ۷۰٪ شرکت کنندگان دارای اضافه وزن یا چاقی بودند. شرکت کنندگان چاق به میزان قابل توجهی کمتر از سایر بزرگسالان میزان توصیه شده از فیبر، میوه، سبزیجات غیرنشاسته ای و غلات کامل دریافت کرده بودند.

 

به طورمیانگین، تمام شرکت کنندگان بیش از مقدار توصیه شده کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه قندهای افزودنی مصرف می‌کردند.

 

«کالین اسپیز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «ما قصد داریم افراد را به سمت یک نوع الگوی غذایی گیاهی غنی از میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار و لوبیا، نخود فرنگی، عدس، دانه‌ها و مغزها و کاهش چربی‌های اشباع شده و سدیم سوق دهیم.»

 

وی در ادامه افزود: «اصلاح الگوهای فعلی رژیم غذایی و جسمی ما برای همسویی بهتر با این دستورالعمل‌های مبتنی بر شواهد در طول زمان برای کاهش خطر بیماری غیرواگیر و بهبود سلامت مادام العمر مهم است.»

 

در صورت پذیرش این توصیه‌ها، ریسک چاقی، سرطان، بیماری قلبی عروقی، سکته و فشارخون بالا کاهش می‌یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------