مطالعه و پازل بیماری آلزایمر را ۵ سال به تعویق می اندازد



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ذهن فعال در دوران پیری می تواند بیماری آلزایمر را تا ۵ سال به تأخیر بیندازد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان می‌گویند فعالیت‌هایی مانند مطالعه، نوشتن نامه، و بازی پازل ممکن است باعث افزایش سلامت مغز حتی در افراد ۸۰ ساله شود.

 

«رابرت ویلسون»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، در این باره می‌گوید: «دلیل اصلی این است که فرد در حال پردازش اطلاعات است.»

 

وی گفت: «مطمئناً مطالعه مهم است، اما هر چیزی که ذهن را تحریک کند و از نظر فکری فرد را به چالش بکشد، می‌تواند مفید باشد.»

 

ویلسون هشدار داد که این مطالعه نمی‌تواند اثبات کند که داشتن فعالیت ذهنی زوال عقل را به تأخیر می‌اندازد، اما نشان می‌دهد که مطالعه و فعالیت‌های مختلف شناختی ممکن است مفید باشد.

 

اگرچه مطالعات دیگر نشان داده اند که ذهن فعال زوال عقل را به تأخیر می‌اندازد، اما این مطالعه یک بازه زمانی را برای تأخیر در دنیای واقعی مشخص کرده است.

 

به گفته ویلسون، «هم اکنون برآوردهایی وجود دارد که تاخیر پنج ساله در بروز این بیماری می‌تواند تأثیر آن را ۴۰٪ در جمعیت کاهش دهد.»

 

برای این مطالعه، تیم ویلسون داده‌های مربوط به حدود ۲۰۰۰ نفر با میانگین سنی ۸۰ سال را که در ابتدای مطالعه زوال عقل نداشتند، جمع آوری کرد.

 

در طی هفت سال، شرکت کنندگان تست‌های ذهنی یا شناختی را انجام دادند.

 

طی دوره پیگیری، ۴۵۷ نفر با میانگین سنی ۸۹ سال به آلزایمر مبتلا شدند. محققان دریافتند کسانی که بالاترین سطح فعالیت ذهنی را داشتند، در ۹۴ سالگی دچار زوال عقل شدند. ولی افراد با کمترین سطح فعالیت ذهنی، در ۸۹ سالگی دچار زوال عقل شدند.

 

اگرچه هیچ درمان موثری برای آلزایمر وجود ندارد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که تغییر سبک زندگی یکی از راه‌های کمک به دفع زوال عقل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------