بازرسی بهداشتی از ۳۳ هزار مدرسه کشور/ مدارس به دلیل کرونا تعطیل نخواهند شد



وزارت بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا روند نزولی دارد گفت: از این پس شاهد تعطیلی مدارس نخواهیم بود بلکه در صورت شیوع بیماری آموزش‌ها غیرحضوری خواهد بود. 

محمد حسین فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با  فارس درباره آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت: مراکز آموزشی در اپیدمی‌ها اولین جایی هستند که تعطیل می‌شوند و معمولا آخرین اماکنی هستند که بازگشایی می‌شوند. در این اماکن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه در مدارس شاهد دو گروه سنی هستیم، افراد زیر ۱۲ سال که مشمول واکسن نیستند و گروه‌های بالای ۱۲ سال که می‌توانند واکسن تزریق کنند. از همین رو تاکید ما در ابتدا رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه گروه‌های سنی و واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال است.

 

فرهادی افزود: تاکید وزارت بهداشت در دوران شیوع کرونا آموزش غیرحضوری بوده است. متاسفانه در دنیا هنوز نیز شاهد جهش‌های ویروس هستیم اما خوشبختانه سوش‌های جدید هنوز به کشور ما نرسیده است و شاهد فروکش کردن شیوع بیماری در کشور هستیم اما در این شرایط نیز وزارت بهداشت تاکید دارد برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا غیر حضوری و توام با کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی است و مدارس باید با توجه به امکانات خود کلاس‌ها را با چهار شیوه ذکر شده برگزار کنند.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در مدارس دانش‌آموزان، والدین و معلم‌ها موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ متری هستند. از آنجا که سرایت ویروس در سوش‌های جدید بالاتر است لذا تهویه مناسب کلاس باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به واکسیناسیون معلم‌ها و والدین اظهار داشت: بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال شاهد پوشش خوب واکسیناسیون هستیم و انتظار داریم والدین و معلم‌ها ۹۵ درصد واکسینه شده باشند.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور داریم که همکاران ما مورد بازرسی قرار می‌دهند و بیش از ۳۳ هزار مدرسه توسط وزارت بهداشت بازرسی شده است که در برخی مدارس و برخی استانها یا کلانشهرها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب نبوده است. نکته جالب اینکه مدارس مناطق کمتربرخوردار به دلیل جمعیت کم رعایت پروتکل‌ها بهتر بوده است.

 

وی با بیان اینکه مدارس شهرهای بزرگ، مانند تهران، مشهد، شیراز و تبریز که تراکم دانش آموزان زیاد است میزان رعایت بهداشت نیز کمتر بوده است توضیح داد: واقعیت این است که در بیماری‌های تنفسی نمی‌توان به صورت دقیق منشا بیماری را ردیابی کرد و گفت فرد مبتلا از چه طریقی به بیماری مبتلا شده دشوار است لذا مدارس باید از ورود کودکان دارای علائم به مدرسه پرهیز کنند.

 

فرهادی با بیان اینکه تعطیلی کامل حوزه‌های آموزشی را نخواهیم داشت گفت: ممکن است یک کلاس یه گروه آموزشی به صورت غیرحضوری برگزار شود اما تعطیلی نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اشاره به اینکه به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است که بازرسی از مدارس را تشدید کنند گفت: در برخی از شهرها شاهد طغیان نقطه‌ای بیماری بوده‌ایم در همین راستا بازرسی بهداشتی از مدارس تشدید خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------