اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

تداوم همه گیری کرونا تا سال آینده / این بیماری در ۲۰۲۴ بومی می شود



همه گیری کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
میکائیل دولستن یکی از مدیران ارشد شرکت داروسازی فایزر جمعه شب اعلام کرد که همه گیری ویروس کرونا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد ولی در سال ۲۰۲۴ بومی می شود. 

  به گزارش ایرنا از رویترز، مدیران فایزر گفته اند  که این شرکت در نظر دارد واکسن برای کودکان ۲ تا ۱۶ ساله تولید می کند که سه دز باید تزریق شود

 

مدیران شرکت فایزر همچنین بر این باورند که تا سال ۲۰۲۴، این بیماری باید در سراسر جهان بومی شود، به این معنی که دیگر یک بیماری همه گیر نخواهد بود.

 

پیش از شیوع اومیکرون، آنتونی فائوچی پزشک ارشد بیماری های عفونی در ایالات متحده پیش بینی کرده بود که این بیماری همه گیر در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده پایان خواهد یافت.

 

اعلامیه شرکت فایزر در حالی عنوان می شود که با شیوع گسترده کرونا بویژه سویه جدید اومیکرون، کشورهای اروپایی برای سفر و محدودیت های اجتماعی بیشتر آماده می شوند.

 

براساس مطالعات جدید مطالعه سویه اومیکرون که به سرعت در حال گسترش است، پنج برابر بیشتر از سویه قبلی دلتا، افراد را مبتلا می کند.

 

در حالی که متخصصان حوزه بهداشت مشغول مهار گونه دلتای ویروس کرونا بودند، یک گونه جدید از ویروس کرونا شناسایی شد که بسیار نگران‌کننده است. این گونه B.۱.۱.۵۲۹ یا اومیکرون نام دارد و با حدود ۵۰ جهش ژنتیکی، رکورد بیشترین تعداد جهش‌های ژنتیکی را به خود اختصاص داده است.

 

ظهور سویه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به اومیکرون که اولین بار در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد و اکنون به ده‌ها کشور سرایت کرده و نگرانی های تازه ای را برانگیخته است.

 

اطلاعاتی که تاکنون درباره این گونه جدید به دست آمده، نشان می‌دهد علایم آن مشابه سایر گونه‌های ویروس کرونا است که شامل تب، سرفه مستمر و از دست دادن حس چشایی یا بویایی است.

 

در حال حاضر محققان در حال مطالعه ساختار ژنتیکی و رفتار این گونه جدید بوده و در تلاش هستند شدت علایم ناشی از ابتلا به این گونه را ارزیابی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------