واکسن آنفلوانزا امسال علیه سویه اصلی ویروس مصونیت ایجاد نمی کند



واکسن آنفلوانزا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که واکسن آنفلوانزا این فصل ممکن است در پیشگیری از عفونت با سویه اصلی ویروس موثر نباشد، زیرا این سویه از زمان تولید واکسن تغییر کرده است. 

به گزارش  مهر به نقل از مدیسن نت، با این حال، به گفته محققان دانشگاه میشیگان، این واکسن همچنان در برابر بیماری شدید و مرگ محافظت می‌کند. آنها اثربخشی واکسن را در برابر سویه H۳N۲ ارزیابی کردند. این واکسن همچنین برای محافظت در برابر H۱N۱ و دو سویه آنفلوانزا B طراحی شده است.

 

«اسکات هنسلی»، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه پنسیلوانیا، گفت: «آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که یک عدم تطابق عمده بین واکسن فعلی و نسخه جدید و جهش‌یافته H۳N۲ وجود دارد.»

 

به گفته محققان، ویروس‌های آنفلوانزا دائماً جهش می‌یابند و انواع مختلفی می‌توانند همزمان در گردش باشند. تغییرات در این نسخه جهش یافته H۳N۲ به آن کمک می‌کند تا از آنتی بادی‌هایی که بدن در پاسخ به واکسن‌های آنفلوانزا می‌سازد دوری کند.

 

هنسلی در ادامه افزود: «ایمنی جمعیت در برابر ویروس‌های آنفلوانزا احتمالاً پایین است، زیرا این ویروس‌ها در طول پاندمی کووید ۱۹ به طور گسترده در گردش نبوده‌اند. فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و کاهش سفرهای بین‌المللی احتمالاً به کاهش گردش جهانی ویروس‌های آنفلوانزا کمک کرده است. هنگامی که محدودیت‌های مرتبط با کووید ۱۹ کاهش یا برداشته شود، این امکان وجود دارد که ویروس‌های آنفلوانزا به دلیل عدم وجود مصونیت جمعیتی در دو سال گذشته به طورگسترده ای به گردش درآیند.»

 

با این حال، محققان معتقدند تغییرات در ویروس احتمالاً از آن در برابر سلول‌های T سیستم ایمنی محافظت نمی‌کند، بنابراین واکسن آنفلوانزای این فصل همچنان احتمالاً از بیماری‌های شدید و مرگ جلوگیری می‌کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------