نواوکس پنجمین واکسن مورد تایید در اتحادیه اروپا



ویروس کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
با گسترش ویروس کرونا در قاره سبز، کمیسیون اروپا مجوز استفاده از واکسن نواوکس را برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در اتحادیه اروپا صادر کرد.

 به گزارش  ایرنا از فرانس۲۴، "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا در پیام توییتری نوشت: با پنج واکسن تائید شده، اتحادیه اروپا دارای مجموعه‌ای متنوع از واکسن که هم بر اساس فناوری‌های جدید و هم بر اساس واکسن‌های کلاسیک مانند نواوکس که مبتنی بر پروتئین است، می‌باشد.

 

صدور مجوز استفاده از واکسن نواوکس مدت کوتاهی پس از آن اتخاذ شد که سازمان دارویی اتحادیه اروپا این واکسن را برای افراد بالای ۱۸ سال توصیه و تائید کرد.

 

با صدور مجوز این واکسن جدید، نواوکس می‌تواند هم اکنون در کشورهایی که آن را خریداری کرده اند استقاده شود و علاوه بر این شرکت دارویی نواوکس روز دوشنبه گفت که در ژانویه (دی ماه) ارسال این واکسن را به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آغاز خواهد کرد.

 

آژانس دارویی اروپا اگرچه اعلام کرد که در حال حاضر اطلاعات محدودی در مورد اثربخشی واکسن نواوکس در برابر برخی از انواع نگران کننده کرونا از جمله اومیکرون وجود دارد اما داده‌های دو مطالعه اخیر نشان می دهد این واکسن اثربخشی حدود ۹۰ درصدی دارد.

 

مجوز پنجمین واکسن کرونا در حالی در اتحادیه اروپا صادر می شود که موارد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در هفته‌های اخیر رکوردهایی را در بخش‌هایی از اروپا به ثبت رساند.

 

در ادامه شیوع کرونا و ورود سویه جدید اومیکرون، دولت‌ها و محققان در اروپا برای تقویت سیستم‌های دفاعی در برابر اومیکرون مردم به را به محدودیت‌های جدیدی تا قبل از تعطیلات آخر سال تشویق می‌کنند.

 

شرکت بیوتکنولوژی نواوکس ماه ژوئن (خرداد) پس از مطالعه‌ای که روی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در آمریکا و مکزیک انجام شد، اعلام کرد واکسنش بیش از ۹۰ درصد مؤثر است و در مقابل جهش‌های مختلف ویروس کرونا نیز کارآرایی دارد.

 

این واکسن که نام رسمی آن NVX-CoV۲۳۷۳ است، از فناوری متفاوتی نسبت به فناوری‌های مورد استفاده برای واکسن‌هایی استفاده می‌کند که از قبل به طور گسترده در جهان مجاز شناخته شده‌اند.

 

این فناوری موسوم به «زیر واحد» بر پایه پروتئین‌هایی است که بدون ویروس، باعث ایمنی می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------