امیکرون تا دوهفته دیگر ، سویه غالب می شود



امیکرون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که تا دو هفته دیگر اُمیکرون تبدیل به سویه غالب کرونا در کشورمان می‌شود گفت: دولت باید برای جلوگیری از انتشار این ویروس اقدامات لازم را انجام دهد تا تبدیل به مشکل بغرنج نشود؛ از جمله آن بازگشت دورکاری است.

به گزارش ایسنا ؛ همایون سامه‌یح‌  اظهار کرد: متاسفانه واکسن‌های موجود در مقابل اُمیکرون کارایی آنچنانی را ندارد؛ البته شرکت برکت می تواند واکسنی برای مقابله با اُمیکرون تولید کند و چنین توانایی را دارد؛ امیدواریم برکت با سرعت عمل وارد شده و واکسنی برای مقابله با اُمیکرون تولید کند.

 

 این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم پروتکل های بهداشتی گفت: مردم باید از ماسک و مواد ضد عفونی کننده استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند درست است که اکنون در کشورمان هیچ شهری از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارد اما اُمیکرون وارد کشور شده و تا دو هفته دیگر تبدیل به سویه غالب می شود و این اجتناب ناپذیر است.

 

سامه‌یح با اشاره به اقدامات کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپا ممنوعیت سفر از کشورهای آفریقایی را انجام دادند اما در نهایت درگیر اُمیکرون شدند مطمئنا این شرایط در ایران هم ایجاد می شود. لذا لازم است دولت از همین الان فکری کند تا مشکل بغرنج نشود. باید اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار خیلی زیاد سویه اُمیکرون صورت گیرد تا باز به شرایط قبلی دچار نشویم.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و مجلس در پایان گفت: لازم است دولت محدودیت ها را دوباره اعمال کند که از جمله آن برگشت دورکاری و بستن پاساژها و رستوران ها و جلوگیری از انجام تجمع ها و یک قرنطینه کامل است. حتی با وجودی که موافق تدریس مجازی نیستم اما در این شرایط باید از حضور دانش آموزان در مدارس جلوگیری کرده و آموزش به صورت حضوری نباشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------