پیشنهاد تعطیلی رستوران‌ها و سینماها همزمان با شیوع اومیکرون



 اومیکرون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در کشور به ۴۶ درصد رسیده و با توجه به ورود اومیکرون باید به ۹۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ؛  مسعود مردانی افزود: اومیکرون اکنون در کشور مشاهده شده و این ویروس سه برابر دلتا قدرت انتقال پذیری دارد و می تواند افراد بسیاری را درگیر کند.

 

وی اظهار داشت: در اومیکرون ۵۰ جهش گزارش شده که ۳۰ جهش آن کلیدی و سرایت پذیری بالایی دارند، به همین خاطر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده، این ویروس جزو استثنایی ترین سویه ها در دنیا است و  میزان ابتلای مردم آفریقای جنوبی به این سویه موجب شده بصورت تصاعدی سرعت انتقال افزایش یابد.

 

مردانی تاکید کرد: انتشار سریع اومیکرون باعث می شود تا سه هفته دیگر اکثر استان‌ها گرفتار شوند، رعایت شیو ه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ضروری است، افرادی که تاکنون واکسن نزده اند، سریع برای دریافت دز اول اقدام کنند و کسانی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، به پایگاه های تجمیع و مراکز مربوطه مراجعه کرده و آن را کامل کنند.

 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضرورت زیادی  دارد، ادامه داد: استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه، دوری از دورهمی ها و تجمعات، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شست وشوی مرتب دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده باید با جدیت رعایت شود.

 

مردانی تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده همه رستورانها، سینماها، سالن های تئاتر تعطیل و کنسرت ها نیز برگزار نشود زیرا ابتلا به اومیکرون در واکسن زده ها نیز دیده شده و باید همه اقدامات پیشگیری انجام شود.

 

به گفته وی، کادر بهداشت و درمان بار دیگر تحمل سختی ها را ندارد و اومیکرون و نیز بی توجهی به واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند ضربه بزرگی به سیستم نظام سلامت وارد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------