علائم اومیکرون در افراد متفاوت است



 اومیکرون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس اومیکرون پنج تا ۶ برابر سویه های قبلی است گفت: علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است. 

دکتر علیرضا صداقت روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در صورتی که افراد بطور کامل علیه کرونا واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به اومیکرون در آنها بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

 

وی ادامه داد: اما اگر افراد واکسن نزده باشند یا چهار تا پنج ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته باشد، علائم شدیدتری در آنها مشاهده شده و حتی منجر به بستری شدن آنان نیز می‌شود. 

 

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده بیماران کرونایی بستری شده، اغلب افرادی هستند که یا واکسن نزده اند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.

 

وی افزود: همچنین ۹۰ درصد جان باختگان ناشی از اومیکرون در کشورهای بریتانیا و دانمارک افرادی هستند که واکسن نزده بودند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده بود. 

 

دکتر صداقت با بیان اینکه سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار زیاد است ادامه داد: سرعت انتشار این ویروس را مانند سرعت انتشار ویروس سرخک دانسته‌اند که اگر فردی در معرض آن قرار گیرد بطور حتم مبتلا می‌شود.

 

وی گفت: واکسیناسیون کامل علیه کرونا زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن آن را دریافت کرده باشد و افرادی که سه ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند. 

 

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی افزود: مطالعات نشان داده است که پس از چهار تا ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسن کرونا سطح ایمنی بدن به شدت کاهش می‌یابد و تزریق دز سوم این واکسن سطح ایمنی بدن و آنتی بادی ها را ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش می دهد.

 

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۶۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

 

تاکنون ۶ میلیون و ۲۶ هزار و ۳۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

همچنین تاکنون ۵۹ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۴۷ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۵۵ دُز دوم و پنج میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۱۵ دُز رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------