روش جدیدی برای جلوگیری از رسیدن سرطان پستان به مغز



سرطان پستان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران ایرلندی، روش درمانی جدیدی را ارائه داده‌اند که می‌تواند به جلوگیری از رسیدن سرطان پستان به مغز کمک کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشی که به سرپرستی "کالج سلطنتی جراحان در ایرلند"(RCSI) انجام شده است، روش جدیدی را برای درمان سرطان ثانویه پستان نشان می‌دهد که می‌تواند به مغز گسترش یابد.

 

بیشتر مرگ و میرهای مرتبط با سرطان پستان، ناشی از عود کردن بیماری است که به گسترش تومورها و رسیدن آنها به بسیاری از اندام‌های بدن منجر می‌شود. زمانی که سرطان ثانویه پستان که با عنوان "سرطان پستان متاستاتیک"(metastatic breast cancer) نیز شناخته می‌شود، به مغز سرایت می‌کند، می‌تواند بسیار تهاجمی باشد و گاهی تنها چند ماه به بیماران فرصت زندگی می‌دهد.

 

این پژوهش، بر ردیابی ژنتیکی تکامل تومور از تشخیص ابتدایی سرطان پستان تا گسترش متاستاتیک آن در مغز بیماران متمرکز است. پژوهشگران دریافتند که تقریبا نیمی از تومورها در نحوه ترمیم DNA خود، تغییراتی دارند که آنها را در برابر نوعی داروی موجود موسوم به "مهارکننده PARP" یا(PARP inhibitor) آسیب‌پذیر می‌کند. داروهای مهارکننده PARP با جلوگیری از ترمیم DNA سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند و به مرگ سلول‌های سرطانی منجر می‌شوند.

 

پروفسور "لئونی یانگ"(Leonie Young)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: گزینه‌های درمانی محدودی برای افراد مبتلا به سرطان پستان که به مغز سرایت می‌کند، وجود دارد و نیاز فوری به پژوهش‌های متمرکز بر گسترش درمان احساس می‌شود. پژوهش ما نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم در نزدیک شدن به یک درمان بالقوه برای بیماران مبتلا به این عارضه مخرب سرطان پستان است.

 

دکتر "دمیر وارسلیجا"(Damir Varešlija)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ما با کشف این آسیب‌پذیری‌های جدید در مسیرهای DNA که در متاستاز سرطان به مغز وجود دارند، راهبردهای درمانی جدیدی را برای بیمارانی که گزینه‌های درمانی محدودی دارند، ارائه می‌دهد.

 

 این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------