درخواست وزارت بهداشت از بیماران اومیکرون



کمال حیدری,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ارتباط با برنامه‌ها و اقدامات معاونت بهداشت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، کمال حیدری، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات حوزه بهداشت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم پرداخت.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور، گفت: با توجه به اینکه طول عمر ایرانی‌ها دو دهه افرایش یافته است، در حال حاضر دغدغه کیفیت زندگی مردم برای ما مهم است.

 

وی افزود: توجه به کیفیت زندگی مردم، کار وزارت بهداشت را سخت‌تر کرده است.

 

حیدری با اشاره به مهار بیماری‌های واگیر و افزایش شاخص سلامت مادران باردار و نوزادان در کشور، گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت کشور طی ۴ دهه گذشته اجرا شده است، جمهوری اسلامی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جایگاه بالایی در منطقه داریم.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: کیفیت زندگی مردم فقط با مشارکت آحاد جامعه شکل خواهد گرفت.

 

حیدری به ساخت و تولید واکسن در کشور اشاره کرد و افزود: عمده واکسن‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و ما می‌توانیم برای ساخت سایر واکسن‌ها همچون واکسن‌های کرونا، بر اساس منابع لازم، اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: توصیه ما به بیماران اومیکرون این است که در چند روز اول بیماری از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند و در منزل بمانند. اما، اگر بهبودی حاصل نشد، حتماً برای درمان اقدام کنند.

 

حیدری ادامه داد: هدف ما از توصیه به ماندن در منزل و استراحت، در اولویت قرار گرفتن بیمارانی است که شرایط خوبی ندارند.

 

وی با بیان این موضوع که کسانی که دوز دوم و سوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده‌اند، درگیر اومیکرون می‌شوند، گفت: تاکید ما برای دوز سوم، به این دلیل است که در صورت ابتلاء، عارضه کمتری خواهند داشت و این طور نیست که افراد واکسن زده حتی دوز سومی‌ها، درگیر نشوند.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که احتمال می‌دهم هفته بسیار ملتهبی را از نظر شدت افراد مبتلا داشته باشیم، افزود: برخی معتقدند شاید از دو هفته دیگر این وضعیت را داشته باشیم. همانطور هم که پیک به سرعت بالا می‌رود، بعد از گذشتن از پیک، به سرعت هم پایین می‌آید. متأسفانه از آنجایی که بیماری یک فاز تأخیری دارد، بعد یک تا دو هفته آمار بستری و فوت بالا می‌رود. در حال حاضر آمار بستری ما حدود سه برابر روزهای قبل است و آمار به صورت تصاعدی هر روز افزایش می‌یابد.

 

حیدری گفت: البته تمامی همکاران بهداشت و درمان آماده‌باش کامل هستند و کل آنچه را که نیاز است در اختیار داریم. آمادگی ما از پیک قبلی با دلتا بیشتر است. در عین حال بیماری با اومیکرون طوری است که علائم آن نسبت به دلتا خفیف‌تر است.

 

وی با اشاره به تنوع سبد واکسیناسیون کرونا در کشور، بیان کرد: ما تنها کشوری هستیم که سوپرمارکت واکسن راه انداخته‌ایم. این موضوع یک ایراد و یک حسن دارد. ایراد آن اختلافی است که بر سر انتخاب نوع واکسن تزریقی اتفاق می‌افتد، در حالی که هدف ما این بود که هرچه سریع‌تر جامعه را ایمن کنیم و همه تلاش‌ها برای تهیه واکسن صورت گرفت.

 

حیدری ادامه داد: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است. کسی که واکسن تزریق می‌کند تا ۸۰ درصد در برابر بستری و مرگ و میر ایمن می‌شود. تنها موضوعی که ما اعلام می‌کنیم نوع پلتفرم انتخابی واکسن برای دوز سوم است‌. ۲۲۰۰ مرکز واکسیناسیون داریم و ممکن است در ایامی نوعی از واکسن را نداشته باشیم.

 

وی افزود: روزهای اول گفتیم ۶ ماه بعد از تزریق نوبت دوم برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند که با گذشت زمان و تجربه موج قبل این عدد را به ۳ ماه کاهش دادیم. همه واکسن‌ها با کیفیت هستند و اصل دریافت واکسن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------