ابتلا به کووید ۱۹ با مشکلات طولانی مدت قلبی همراه است



کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید از این نظریه حمایت می کند که کووید ۱۹ می تواند باعث مشکلات طولانی مدت قلبی شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، تجزیه و تحلیل داده‌های بهداشتی ایالات متحده نشان داد که بیماران کووید حداقل تا یک سال پس از عفونت در معرض افزایش خطر عوارض قلبی هستند.

 

بر اساس یافته‌های منتشر شده، این عوارض عبارتند از مشکلات ریتم قلب، التهاب، لخته شدن خون، سکته، بیماری عروق کرونر، حمله قلبی، نارسایی قلبی و مرگ.

 

دکتر «زیاد العلی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه واشنگتن، گفت: «برای افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی قبل از ابتلا به کروناویروس بودند، یافته‌ها نشان می‌دهد که کووید ۱۹ ممکن است این خطر را تشدید کند. اما مهم‌تر از همه، افرادی که هرگز مشکل قلبی نداشته‌اند و کم خطر در نظر گرفته می‌شوند، پس از کووید ۱۹ نیز دچار مشکلات قلبی می‌شوند.»

 

در این مطالعه، داده‌های سلامت حدود ۱۵۴ هزار بیمار که بین یکم مارس ۲۰۲۰ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ تست کووید ۱۹ شان مثبت بود، تجزیه و تحلیل شد. تعداد بسیار کمی از آنها واکسینه شدند زیرا واکسن‌های کووید هنوز به طور گسترده در هنگام جمع‌آوری داده‌ها در دسترس نبودند.

 

این بیماران با بیش از ۵.۶ میلیون بیمار که در طول دوره مبتلا به کووید ۱۹ شده بودند مقایسه شدند.

 

محققان دریافتند که در طول یک سال پس از آلوده شدن به عفونت، بیماران مبتلا به کووید ۴ درصد بیشتر از افرادی که مبتلا به کووید نبودند، با نرخ بالا بیماری قلبی از جمله نارسایی قلبی و مرگ روبرو بودند.

 

العالی گفت: «برخی افراد ممکن است فکر کنند ۴ درصد عدد کمی است، اما با توجه به بزرگی وسعت پاندمی، این‌طور نیست.»

 

در مقایسه با گروه کنترل، بیماران کووید ۱۹، ۷۱ درصد بیشتر در معرض خطر بیماری عروق کرونر بودند. خطر حمله قلبی ۶۳ درصد و سکته مغزی ۵۲ درصد بیشتر است. به طور کلی، این بیماران ۵۵ درصد بیشتر در معرض خطر یک رویداد نامطلوب قلبی عروقی هستند که شامل حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ می‌شود.

 

از شروع پاندمی، بیش از ۳۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به کووید ۱۹ شده‌اند. در نتیجه، عفونت‌های کووید ۱۹ تاکنون منجر به ۱۵ میلیون مورد جدید بیماری قلبی در سراسر جهان شده است.

 

محققان تاکید دارند این یافته‌ها اهمیت واکسینه شدن علیه کووید را به عنوان راهی برای جلوگیری از آسیب قلبی نشان می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------