۱۴۸ فوتی جدید کرونایی در کشور | احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۴۸ بیمار کرونایی فوت شدند.

 به گزارش مهر، از دیروز تا امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۴۳ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

 

تا کنون ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

سه هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۴۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز / هشدار افزایش مرگ و میر کرونا در خوزستان 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هشدار نسبت به شرایط پیش رو گفت: در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت.

  

دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت موج بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: هنوز به پیک بیماری نرسیده‌ایم و ممکن است در یکی دو هفته آینده شاهد شدت بیشتر بیماری باشیم و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی، بستری‌ها و فوتی ها افزایش یابد.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیماستان رازی اهواز تکمیل است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با افزایش تعداد بیماران بد حال، این بیماران ICUها را اشغال می‌کنند و احتمالا در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

  

وی افزود: در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت و شاید این شرایط تا نوروز ادامه داشته باشد. علاوه بر این ممکن است در ایام عید نوروز کسب و کار مختل شود.

 

سرمست بیان کرد: در خوزستان اکثر موارد مرگ و میر علاوه بر داشتن بیماری زمینه‌ای، واکسن تزریق نکرده‌اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.

 

وی با اشاره به افزایش درگیری کودکان در این موج گفت: تاکنون مرگ کودک زیر ۱۲ سال در خوزستان نداشته‌ایم اما کودکان نیز بستری و بد حال شده‌اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت محدودیت‌ها در شرایط قرمز و نارنجی بیان کرد: در زمینه اعمال محدودیت‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. فعلا تصمیم بر آموزش غیرحضوری در شهرهای نارنجی و قرمز است.

 

وی افزود: میزان تاثیرگذاری محدودیت‌های فعلی باید بیشتر بررسی شود و شاید کافی نباشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------