واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ به تقویت سلامت روان کمک می کند



 کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان در یک مطالعه جدید گزارش دادند که دریافت حداقل یک دوز واکسن با کاهش معنی‌دار آماری در چندین فاکتور ناراحتی روانی همراه بود. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعات نشان می‌دهد دریافت واکسن کووید ۱۹ به طور قابل توجهی آرامش روانی شرکت کنندگان در مطالعه را بهبود بخشید.

 

واکسیناسیون با کاهش پریشانی و درک خطرات ناشی از عفونت، بستری شدن در بیمارستان و مرگ همراه بود.

 

«جاناتان کولتای»، محقق ارشد از دانشگاه نیوهمپشایر، گفت: «مطالعه ما فواید روانی مهم واکسیناسیون را به غیر از کاهش خطر بیماری شدید و مرگ مرتبط با کووید ۱۹ اثبات می‌کند.»

 

پریشانی و اضطراب روانشناختی پس از شروع پاندمی کووید ۱۹ به شدت در بین جوامع افزایش یافته است. عوامل متعددی مانند از دست دادن گسترده شغل و درآمد، ناامنی غذایی، انزوای اجتماعی، هزینه‌های درمان، سوءمصرف مواد و تبعیض نژادی در این امر دخیل بودند.

 

داده‌های یک مطالعه ملی بر روی ۸۰۹۰ بزرگسال که به طور منظم بین مارس ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ مصاحبه شدند، کاهش در ادراک خطر مرتبط با کووید و پریشانی روانی پس از واکسیناسیون را نشان داد.

 

نتایج نشان داد افراد بزرگسالی که حداقل یک دوز از واکسن کووید ۱۹ را بین دسامبر ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند، کاهش نسبی ۷ درصدی در ناراحتی روانی را گزارش کردند.

 

همچنین واکسینه شدن با کاهش ۷.۷۷ درصدی در خطر ناراحتی روانی از ابتلاء به عفونت، ۶.۹۱ درصد کاهش پریشانی از احتمال بستری شدن در بیمارستان و کاهش ۴.۶۸ درصدی ترس از مرگ همراه بود.

 

این اثرات تا حداقل هشت هفته پس از واکسیناسیون ادامه یافت و قوی‌تر شد. واکسینه شدن باعث می‌شود مردم علاوه بر ایمنی در برابر بیماری، بیشتر احساس امنیت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------