چند یادآوری مهم به زنان بالای ۴۰سال



 زنان بالای ۴۰سال,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
با ادامه همه‌گیری کووید-۱۹، لزوم متعادل ساختن شرایط زندگی حرفه‌ای و شخصی همچنان برای همه افراد ضروریست و زنان نیز به طور جدی با بار سنگین ناشی از ساعات کار طولانی، همراه با مسئولیت‌های خانوادگی روبرو هستند. 

به  گزارش ایسنا؛ این شرایط سلامت زنان را به مخاطره می اندازند بدون آنکه آنان متوجه پیامدهای منفی و طولانی مدت آن بر بهداشت جسمی و روانی خود باشند.

 

زنان باید شرایط جدید در دهه ۴۰ سالگی خود را به طور کامل بپذیرند و با توجه به اینکه تا این سن، احساسات زیادی را در زندگی‌ تجربه کرده اند، اکنون دیگر ضرورت دارد که مراقبت از سلامت خود را در اولویت قرار دهند.

 

توصیه های بهداشتی برای زنان بالای ۴۰ سال

اولین توصیه مهم این است که روز خود را با یک صبحانه سالم آغاز کنید. هرگز وعده غذایی صبحانه را نادیده نگیرید زیرا مطالعات نشان داده است زنانی که صبحانه می خورند، وزن بیشتری از دست می دهند و روند کاهش وزن در آنان نسبت به افرادی که رژیم "کم کربوهیدرات" دارند، پایدارتر است.

 

همچنین انجام مرتب حرکات ورزشی برای آنان ضرورت دارد و لازم است حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.

 

به گفته متخصصان، این دوره زمانی است که زنان باید به سلامت استخوان‌های خود توجه کنند. زنان باید میزان کلسیم و ویتامین D را که به طور طبیعی از مواد غذایی دریافت می‌کنند، افزایش دهند. همچنین انجام معاینات حیاتی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در این سن ضروریست.

 

متخصصان همچنین بر لزوم انجام معاینات روتین توسط پزشک زنان به ویژه در خانم‌های بالای ۴۰ سال، برای شناسایی هر نوعو بیماری پیش رونده قبل از آنکه مهار آن از کنترل خارج شود، تاکید دارند. مهم ترین آن انجام سالانه ماموگرافی برای تشخیص توده ها یا گره های کوچکی است که ممکن است با معاینه منظم سینه تشخیص داده نشوند. همچنین معاینه لگن همراه با تست پاپ اسمیر باید به طور معمول انجام شود.

 

اکثر سرطان‌های زنان مانند سرطان سینه، تخمدان و دهانه رحم معمولا در مراحل پایانی تشخیص داده می‌شوند و اگر بیمار تحت معاینات روتین توسط پزشک متخصص زنان قرار گیرد، این سرطان‌ها در مراحل اولیه و زمانی که کاملا قابل درمان باشند قابل تشخیص هستند.

 

زنان پس از ۴۰ سالگی به شدت تراکم استخوان خود را از دست می دهند و به همین دلیل است که سنجش تراکم استخوان به همه زنان توصیه می شود. علاوه بر این، انجام آزمایش‌های معمول مثلا برای بررسی قند خون، چربی و تیروئید به همه زنان توصیه می‌شود.

 

معاینات منظم چشم نیز به منظور اصلاح هر گونه عیوب انکساری توصیه می شود. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش احتمال از دست دادن بینایی کمک کند.

 

به نقل از هندوستان تایمز، پزشکان تاکید کردند که اگر اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی به‌موقع انجام شود، بسیاری از این بیماریهای ناشی از سبک زندگی را می‌توان به‌موقع درمان و از عوارض طولانی‌مدت ناشی از این بیماری‌ها بر سلامتی جلوگیری کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------