سرفه‌های "اُمیکرون" تا چند روز خطرناک است؟



سرفه‌های اُمیکرون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه سرفه هم جزو علائم و هم جزو عوارض ناشی از ابتلا به سویه "اُمیکرون" محسوب می شود، گفت: این سرفه ها تنها تا 10 روز نشانه علائم بیماری بوده و احتمال انتقال ویروس از طریق آنها وجود دارد. 

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به علامت بارز "سرفه" در مبتلایان سویه جدید "اُمیکرون"، گفت: سرفه در این بیماری هم جزو علائم است و هم جزو عوارض محسوب می شود.

 

وی افزود: اغلب مبتلایان به "اُمیکرون" علائم سرفه را دارند که تا مدتی پس از بیماری هم ماندگار است.

 

جانبخش خاطرنشان کرد: در 10 روز ابتدای ابتلا، این سرفه ها علائم بیماری است و در این مدت امکان انتقال ویروس از طریق این سرفه ها به افراد دیگر وجود دارد.

 

این متخصص بیماری های عفونی گفت: پس از گذشته 10 روز ماندگاری سرفه ها جزو عوارض ناشی از این بیماری است و خطری برای دیگران ندارد.

 

جانبخش درخصوص خطرات این عارضه گفت: در صورتی که فرد در کنار سرفه، تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن نداشته باشد، این سرفه ها برای فرد خطرناک نبوده و تنها نشانه التهاب نای است.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد در کنار سرفه تنگی نفس یا افت سطح اکسیژن خون دارند، باید به پزشک مراجعه کرده تا میزان درگیری ریه ها مشخص شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------