داروی ضد انگلی در توقف کووید ۱۹ شدید موثر نیست



داروی ضد انگلی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید دیگر نشان می دهد که "ایورمکتین"، داروی ضد انگلی بحث برانگیز، به درمان کووید۱۹ خفیف تا متوسط کمک نمی کند.

به گزارش مهر به نقل از وب مِد، محققان گفتند: «یافته‌های مطالعه از استفاده از ایورمکتین برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پشتیبانی نمی‌کند.»

 

این آزمایش در ۲۰ بیمارستان دولتی و یک مرکز قرنطینه کووید ۱۹ در مالزی بین ۳۱ می تا ۲۵ اکتبر انجام شد.

 

در این کارآزمایی تصادفی شده روی ۴۹۰ بیمار پرخطر مبتلا به کووید ۱۹ خفیف تا متوسط، درمان با ایورمکتین در طول بیماری اولیه از پیشرفت بیماری به سمت شدید جلوگیری نکرد.

 

از میان ۲۴۱ بیمار دریافت کننده ایورمکتین، ۵۲ نفر مبتلا به کووید ۱۹ شدید شدند، در حالی که ۴۳ نفر از ۲۴۹ بیمار این دارو را مصرف نکرده بودند.

 

افراد مورد مطالعه که به طور متوسط ۶۲ سال سن داشتند و ۵۵ درصد آنها زن بودند، به طور تصادفی یک دوره ۵ روزه ایورمکتین به همراه مراقبت استاندارد یا مراقبت استاندارد را به تنهایی دریافت کردند.

 

فقط بیش از نیمی از شرکت کنندگان (۵۱.۸٪) به طور کامل با دو دوز واکسن کووید ۱۹ واکسینه شده بودند. از بین بیماران واکسینه شده، ۱۷.۷ درصد در گروه ایورمکتین و ۹.۲ درصد در گروه کنترل دچار بیماری شدید شدند.

 

در حالی که سازمان غذا و دارو آمریکا، ایورمکتین را برای درمان کووید ۱۹ تأیید نکرده است، پزشکان به هر حال به تجویز این داروی ضد انگلی ارزان و در دسترس ادامه می‌دهند. شواهد کمی وجود دارد که این دارو در درمان کووید ۱۹ مؤثر است، اما طرفداران ضد واکسن از آن به عنوان یک جایگزین قابل استفاده استقبال کرده اند.

 

گزارش‌هایی مبنی بر بستری شدن افراد در بیمارستان پس از مصرف ایورمکتین وجود دارد و سازمان غذا و دارو آمریکا حتی در مورد استفاده از آن هشدار داده است.

 

به گفته محققان: «اگرچه برخی از مطالعات بالینی اولیه اثربخشی بالقوه ایورمکتین را در درمان و پیشگیری از کووید ۱۹ نشان می‌دهند، اما این مطالعات دارای ضعف‌های روش‌شناختی بودند.»

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------