مصرف شیر علائم بیماری ام اس را تشدید می‌کند



 بیماری ام اس ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بررسی‌های علمی نشان می‌دهد مصرف لبنیات و به خصوص شیر می‌تواند علائم بیماری ام اس را در مبتلایان تشدید کرده و درد و رنج افراد را بیشتر کند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه‌های بن و ارلانگن-نورنبرگ با یافتن یک پروتئین خاص در شیر گاو به این نتیجه رسیده‌اند که همین مساله سلول‌های ایمنی بدن انسان را تحریک کرده و در نتیجه سلول‌های عصبی مغز افراد مبتلا به ام‌اس آسیب می‌بینند.

 

استفانی کورتن، محققی که از سال ۲۰۱۸ روی این موضوع کار می‌کند، گفت: ما بارها و بارها از مبتلایان به ام اس شنیده ایم که هنگام مصرف شیر، پنیر یا ماست احساس بدتری دارند. لذا ما به یافتن علت این موضوع علاقه مند شدیم. اولین گام شناسایی ماده خاصی در شیر بود که می‌تواند علائم ام اس را افزایش دهد.

 

وی افزود: با بررسی در تعدادی از موش‌ها، محققان دریافتند که کازئین مقصر اصلی این رویداد است. اما محققان بیشتر به این موضوع علاقه داشتند که چگونه این پروتئین خاص شیر می‌تواند باعث آسیب عصبی مرتبط با ام اس شود.

 

بررسی‌های بیشتر نشان داد کازئین باعث واکنش اشتباه سیستم ایمنی بدن می‌شود. این بدان معناست که کازئین شبیه همان آنتی ژن‌هایی است که سلول‌های ایمنی را وادار به هدف قرار دادن اشتباهی سلول‌های مغزی سالم می‌کنند. از همین رو افراد مبتلا به ام اس باید از مصرف لبنیات پرهیز کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------