درمان آسم شدید با مولکول ضدالتهابی



درمان آسم,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان کالج ترینیتی در دوبلین ایرلند برای نخستین بار دریافته‌اند که یک مولکول ضدالتهابی می‌تواند به درمان آسم شدید کمک کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تنگی نفس مشخصه مبتلایان به آسم ناشی از التهاب مسیرهای تنفسی است. علت این مساله فعال شدن بیش از حد سیستم ایمنی در واکنش به محرک‌هایی مانند گرد و غبار، دود، آلودگی یا سایر محرک‌ها است.

 

در تحقیقات قبلی پروتئینی به نام JAK۱ در سیستم ایمنی شناسایی شد که نقش کلیدی در تحریک آن به واکنش با ارسال علائمی به سلول‌های ایمنی موسوم ماکروفاژها ایفا می‌کند تا آنها گشت زنی خود برای مقابله با اجسام خارجی را تشدید کنند.

 

گاهی اوقات JAK۱ کمی بیش از حد تحریک شده و ماکروفاژها را بیش از حد تحریک می‌کند و در نتیجه التهاب ایجاد می‌شود. این وضعیت در مبتلایان به بیماری‌هایی مانند کرون، آرتریت روماتوئید و آسم رخ می‌دهد، و مهارکننده‌های JAK به عنوان ابزار درمانی بالقوه برای این بیماری‌ها در حال ظهور هستند.

 

محققان ایرلندی در جریان بررسی‌های خود یک مهارکننده JAK را شناسایی کردند که توسط بدن ما تولید می‌شود. این مولکول که به عنوان itaconate شناخته می‌شود، قادر به مهار ماکروفاژهای بیش فعال بوده و لذا می‌تواند التهاب را متوقف کند. لذا می‌توان از آن برای مقابله با آسم هم کمک گرفت.

 

آزمایش‌های انجام شده در این زمینه بر روی موش‌ها موفقیت آمیز بوده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک منجر به تولید داروهای جدیدی برای درمان آسم شدید شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------