مراقب مسمومیت با گوشت‌های چرخی آلوده باشید



مسمومیت‌های غذایی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از علل مسمومیت‌های غذایی را خوردن گوشت‌های چرخی آلوده دانست. 

به گزارش مهر، احمدرضا درستی در برنامه انتهای الوند گفت: توصیه می‌شود زمان خرید، یک فرد گرسنه و خسته وارد بازار نشود. بهترین کار این است که فرد سالم و سرحال، لیستی تهیه کرده و به محل لازم مراجعه کند و بر اساس لیست و الویت خرید کند.

 

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم در خرید موادی که سریع فاسد می‌شود و اصلاً قبل از خرید مشکل داشته، دقت کنیم. خیلی‌ها عادت کرده‌ایم به دلیل وجود امکانات زیاد، غذاهایی که از قبل آماده شده مانند جوجه کباب آماده را بخریم. این جوجه کباب آماده، ان‌شاءالله معمولاً خوب است اما مواقعی پیش می‌آید که هنگام تهیه آن اصول بهداشت رعایت نمی‌شده و مثلاً مرغ‌هایی که شروع به خراب شدن کردن را استفاده کرده‌است که مقدار زیادی ادویه می‌زنند تا آن بوی نامطبوع را نشان ندهد. برای رنگ آن هم از زعفران گرانقیمت استفاده نکرده و از گل‌رنگ استفاده می‌کنند. مقدار ناچیز گل‌رنگ اشکال ندارد اما مقدار زیاد آن برای بدن سمی است. برای همین پیشنهاد است که چنین غذاهایی را خودتان درست کنید.

 

درستی اظهار کرد: ماهی‌های دودی و نمک‌سود نخرید. واقعیت این است که دود چوب را استفاده می‌کنند و این دقیقاً و قطعاً ثابت شده که سرطان‌زا است. بنابر این شما با این ماهی هم‌نمک زیادی را هم میل می‌کنید. در این زمینه باید رعایت کرد و محصولاتی مانند ماهی را از جای معتبر تهیه کنید که زمان خرید، تاریخ و نگهداری اش معلوم باشد. نکاتی هم در این زمینه وجود دارد، مثل اینکه پولک ماهی نریخته باشد، آب‌شش آن حالت تازگی داشته باشد و …. یکی از علل مسمومیت‌های غذایی خوردن گوشت‌های چرخی آلوده است.

 

استاد تمام و مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تصمیم‌های افراد برای ناگهان لاغر شدن گفت: وقتی ناگهانی زیاد لاغر می‌شوید، غیر از چربی، مقدار زیادی از عضلات تحلیل رفته است. وقتی عضلات تحلیل بروند که فشار شدیدی به کبد و کلیه می‌آید. بعد از آنکه شروع به وزن گرفتن می‌شود، جای آن بافت‌های عضلانی ارزشمندی که از بین رفته‌اند را سلول‌های فیبری و چربی می‌گیرند و چنین بدن فردی در رژیم غذایی بعدی نیز کمتر جواب می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------