شناسایی مکانیسم ترس در مغز



مکانیسم ترس در مغز   ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه بریستول انگلیس در مطالعه اخیرشان مکانیسم‌های جدیدی از ترس در مغز را کشف کردند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، در حال حاضر چندین داروی مختلف ضد اضطراب موجود است که اکثر آنها چندان موثر نیستند و علاوه بر این دارای عوارض جانبی مختلفی نیز هستند.

 

شناسایی مکانیسم‌هایی که زمینه‌ساز ترس و اضطراب هستند می‌تواند به محققان در توسعه درمان‌های بهتری برای اختلالات اضطرابی کمک کند. اخیرا دانشمندان علوم اعصاب دانشکده فیزیولوژی، داروشناسی و علوم اعصاب بریستول بررسی کردند که چگونه قسمت مخچه مغز بر فعالیت ناحیه دیگری از مغز به نام ماده خاکستری اطراف مجرا(PAG) تاثیر می‌گذارد. ماده خاکستری اطراف مجرا، ناحیه‌ای از ماده خاکستری است که در مغز میانی یافت می‌شود و مکانیسم‌های بقا از جمله پاسخ‌های واکنشی ناشی از ترس را هماهنگ می‌کند.

 

محققان در این مطالعه فعالیت ناحیه ماده خاکستری اطراف مجرای مغز چند حیوان را از طریق الکترودها ثبت کردند. آنها حیوانات را در یک بخش قرار دادند که در آن یک صدای شنیداری با یک ضربه کوچک پا همراه بود. این باعث ایجاد حافظه ترس و سرد شدن که یک شاخص رفتاری ترس است، می‌شد. دانشمندان دریافتند که زیرمجموعه‌ای از سلول‌های مغزی در ناحیه ماده خاکستری اطراف مجرای مغز به آن صدا بسیار پاسخ می‌دهند که این امر مربوط به رمزگذاری حافظه ترس است.

 

بر اساس این یافته‌ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که فعل و انفعالات ماده خاکستری اطراف مجرای مخچه به ایجاد فرآیندهای شرطی سازی ترس کمک می‌کند. آنها همچنین نشان دادند که دستکاری مسیر مستقیم ماده خاکستری اطراف مجرای مخچه باعث اختلال در سرد شدن ناشی از ترس و صداهای فراصوت می‌شود.

 

دکتر "شارلوت لارنسون"(Charlotte Lawrenson) و دکتر "النا پاسی"(Elena Paci) نویسنگان اصلی این مطالعه در این باره گفتند: تاکنون، اطلاعات کمی در مورد اینکه مخچه چگونه فعالیت عصبی را در سایر نواحی مغز، به‌ویژه آن‌هایی که با ترس و اضطراب مرتبط هستند، تعدیل می‌کند، در دسترس بود و این موضوع خیلی دقیق درک نشده بود. نتایج ما نشان داد که مخچه بخشی از شبکه بقای مغز است که فرآیندهای حافظه ترس را در مقیاس‌های زمانی متعدد و به روش‌های مختلف تنظیم می‌کند و این موضوع این احتمال را افزایش می‌دهد که تعاملات ناکارآمد در شبکه بقای مخچه مغز ممکن است زمینه ساز اختلالات و بیماری‌های مرتبط با ترس باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------