مرگ‌های کرونایی در جهان ۳ برابر آمار رسمی است



 مرگ‌های کرونایی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
اگر فکر می‌کنید که آمار مرگ و میر گزارش شده کووید۱۹ در سراسر جهان بسیار زیاد است، تحقیقات جدید نشان می دهد که تعداد مرگ و میرها ممکن است سه برابر تخمین‌های رسمی باشد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، تعداد رسمی مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ بین ۱ ژانویه ۲۰۲۰ و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، ۵.۹ میلیون نفر بود. با این حال، تجزیه و تحلیل جدید تخمین می‌زند که تعداد مرگ و میرها ممکن است بیش از سه برابر- ۱۸.۲ میلیون- در مدت مشابه اتفاق افتاده باشد.

 

بر اساس این گزارش، از نظر منطقه، آسیای جنوبی بیشترین تعداد مرگ و میر اضافی (۵.۳ میلیون) را داشته و پس از آن شمال آفریقا و خاورمیانه (۱.۷ میلیون) و اروپای شرقی (۱.۴ میلیون) قرار دارند.

 

بر اساس کشور، بیشترین تعداد مرگ و میر اضافی در هند (۴.۱ میلیون)، ایالات متحده (۱.۱ میلیون)، روسیه (۱.۱ میلیون)، مکزیک (۷۹۸۰۰۰)، برزیل (۷۹۲۰۰۰)، اندونزی (۷۳۶۰۰۰) و پاکستان (۶۶۴۰۰۰) رخ داده است. این هفت کشور بیش از نیمی از مرگ و میرهای مازاد در سراسر جهان را در طول دوره مطالعه ۲۴ ماهه به خود اختصاص داده‌اند.

 

محققان خاطرنشان کردند که افزایش تعداد مرگ‌های اضافی ممکن است نتیجه عدم تشخیص کووید ۱۹ به دلیل عدم انجام آزمایشات و مشکلات مربوط به گزارش داده‌های مرگ باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------