ورزشکاران میوه بیشتر مصرف کنند یا سبزی؟



ورزشکاران میوه,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
با توجه به اینکه میوه ها دارای میزان قند بالایی هستند، به ورزشکاران توصیه می شود بیش از مصرف میوه به مصرف سبزیجات توجه داشته باشند. 

به گزارش ایسنا، برخی افراد برای آن که کمتر غذا بخورند یا از میزان چربی و سموم بدن خود بکاهند و همچنین برای کاهش وزن، خود را عادت داده اند در برنامه غذایی روزانه از بیشترین حجم میوه استفاده کنند.

 

نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که میوه ها دارای قند بالایی بوده و مازاد این قندها می تواند به مرور زمان تری گلیسرید (چربی) را بالا ببرد و یکی از عوامل ابتلا به کبد چرب شود.

 

بر اساس این مطلب که از سوی محبوبه عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: ورزشکاران نباید میوه را جایگزین وعده غذایی کنند و می توان در وعده های غذایی از سبزیجات بیشتری استفاده کرد.

 

مصرف زیاد میوه توصیه نمی شود و سبزی ها در مقایسه با میوه‌ها کالری و قند کمتری داشته و با وجود اینکه از نظر مواد مغذی با میوه ها مشابه نیستند اما از این نظر، برابری می کنند.

 

میوه‌ها حاوی قندهای ساده همچون گلوکز و فروکتوز هستند که در دراز مدت مقاومت بدن را به ترشح انسولین افزایش داده و سبب بروز اضافه وزن و دیابت نوع دو می شوند.

 

از سوی دیگر نیز، قندهای ساده در میوه ها باعث بالا رفتن ناگهانی قند خون و ترشح بیش از حد انسولین و افت قند خون و گرسنگی بیشتر می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------