مشاغل شیفتی موجب تاخیر در یائسگی می شوند



 یائسگی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
طبق یک مطالعه جدید، زنانی که شغل آنها شیفتی است، ممکن است یائسگی تاخیری را تجربه کنند که برای سلامتی آنها مضر باشد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، کارهای شیفتی با خطرات بیشتر انواع مشکلات سلامتی، از جمله برخی سرطان‌ها، بیماری قلبی، دیابت و مشکلات مربوط به سلامت روان مانند افسردگی مرتبط است.

 

نتایج مطالعه جدید رابطه بین شیفت‌های چرخشی و یائسگی تأخیری را نشان داد. محققان بر این باورند که نوبت کاری ممکن است ریتم شبانه روزی بدن را مختل کند. آنها گفتند که این اختلال ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در تولید استروژن شود.

 

«دوردانا خان»، محقق ارشد از دانشگاه یورک در تورنتو کانادا، گفت: «یافته های قبلی نشان داده است که مشاغل شیفتی می‌توانند چرخه‌های قاعدگی را مختل کنند و آنها را کوتاه‌تر، کمتر یا ناراحت‌کننده‌تر کند.»

 

در این مطالعه، محققان داده‌های ۳۷۰۰ زن پیش از یائسگی را که بخشی از مطالعه طولانی مدت پیری در کانادا بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

 

در مجموع، حدود ۲۰ درصد از زنان مشاغلی داشتند که شامل شغل شیفتی، اعم از نوبت عصر، شب، چرخشی، نامنظم یا آماده به خدمت بود.

 

به طور متوسط، یک زن در ۵۲ سالگی وارد دوره یائسگی می‌شود. شروع زودهنگام می‌تواند خطر ابتلاء به انواع مشکلات سلامتی از جمله پوکی استخوان و بیماری قلبی را افزایش دهد. ورود دیرهنگام به این دوره هم با افزایش خطر ابتلاء به برخی سرطان‌ها مرتبط است.

 

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که تخمک‌گذاری و باروری ممکن است با اختلال در ساعت بدن زن تحت تأثیر قرار گیرد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مصنوعی در ساعات شب ممکن است هورمون خواب ملاتونین را سرکوب کرده و بر تخمک گذاری تأثیر بگذارد.

 

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته‌های جدید مورد نیاز است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------