نوشیدن روزانه قهوه با افزایش طول عمر مرتبط است



 قهوه ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطالعات جدید نشان می دهد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز نه تنها باعث هوشیاری می شود، بلکه برای قلب نیز مفید است و ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، در بررسی داده‌های مربوط به حدود ۳۸۳ هزار مرد و زن در بریتانیا، محققان دریافتند که طی ۱۰ سال، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلاء به بیماری قلبی، سکته مغزی، آریتمی‌های خطرناک قلبی و مرگ ناشی از بیماری قلبی و مرگ به هر دلیلی را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

 

تجزیه و تحلیل قبلی بانک زیستی بریتانیا نشان داد که نوشیدن قهوه با مرگ و میر کمتری همراه است، حتی در میان افرادی که تا هشت فنجان در روز می‌نوشند.

 

حال نتایج این مطالعه جدید، ارتباط نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز را با آریتمی، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از همه علل تقویت می‌کند.

 

قهوه بدون کافئین از آریتمی قلبی محافظت نمی‌کند، اما با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. محققان خاطرنشان کردند که این نشان می‌دهد که قهوه کافئین دار کمی عملکرد بهتری دارد.

 

دکتر «پیتر کیستلر»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان آلفرد در ملبورن استرالیا، گفت: «از آنجایی که قهوه می‌تواند ضربان قلب را تسریع کند، برخی از مردم نگران هستند که نوشیدن آن می‌تواند برخی از مشکلات قلبی را تحریک یا تشدید کند.»

 

وی در ادامه افزود: «اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه قهوه باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و بدون آن گنجانده شود. نوشیدن قهوه یا یک اثر خنثی دارد، به این معنی که هیچ ضرری ندارد، یا با فوایدی برای سلامت قلب همراه است.»

 

کیستلر خاطرنشان کرد: «قهوه بیش از ۱۰۰ ترکیب فعال بیولوژیکی دارد. این مواد شیمیایی می‌توانند به کاهش استرس اکسایشی و التهاب، بهبود حساسیت به انسولین، افزایش متابولیسم، مهار جذب چربی توسط روده و مسدود کردن گیرنده‌های شناخته شده در ریتم غیرطبیعی قلب کمک کنند.»

 

کیستلر می‌گوید: «مکانیسم‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن قهوه ممکن است مرگ و میر را کاهش دهد و این اثرات مطلوب را بر بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد. قهوه خورها باید احساس اطمینان کنند که حتی در صورت ابتلاء به بیماری قلبی می‌توانند به خوردن قهوه ادامه دهند. قهوه رایج‌ترین تقویت کننده عملکرد شناختی است؛ شما را هوشیارتر می‌کند و ذهن را بازتر می‌کند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------