ثبت بالاترین موارد ابتلا جدید به کرونا در چین در 2 سال گذشته



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
کشور چین در حال سپری کردن بدترین موج شیوع و ابتلا جدید به ویروس کرونا از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در شهر ووهان است.  

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، دولت چین روز یکشنبه (امروز) از ابتلا 13 هزار و 287 مورد جدید به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در کل این کشور خبر داده است.

 

این آمار بالاترین میزان ابتلا روزانه به ویروس کرونا از فوریه 2020 (بهمن ماه 1398) است.

 

اکثر موارد مبتلایان جدید در استان "جیلین" در شمال شرقی چین و شهر قرنطینه شده شانگهای است.

 

تعداد موارد ابتلا جدید بدون علامت، که چین آنها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی کند، در روز شنبه (دیروز) به 11 هزار و 781 نفر در مقایسه با 7 هزار و 869 مورد در روز قبل (جمعه) افزایش یافته است.

 

از میان موارد تایید شده جدید، 1455 مورد به صورت محلی منتقل شده است که 956 مورد از استان جیلین و 438 مورد در شهر شانگهای شناسایی شده است.

 

یکی از مقامات ارشد سازمان بهداشت شهر شانگهای روز یکشنبه (امروز) گفت از ساکنان شهر 25 میلیون نفری شانگهای که از روزها قبل تحت قرنطینه قرار گرفته، از امروز(یکشنبه) آزمایش "آنتی ژن" و از روز دوشنبه آزمایش "اسید نوکلئیک" انبوه انجام خواهد شد.

 

"وو کیانیو" بازرس کمیسیون بهداشت شهرداری شانگهای، گفت:" وظیفه اصلی حذف کامل نقاط خطر و قطع زنجیره انتقال است تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن از گسترش همه گیری جلوگیری کنیم."

 

شهر قرنطینه شده شانگهای چین/ 29 مارس 2022/ رویترز

 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

دولت چین که از زمان آغاز همه گیری در شهر ووهان در اوایل سال 2020 با در پیش گرفتن سیاست های سخت گیرانه قرنطینه اجباری، ویروس را سرکوب کرده بود؛ اما طی هفته های گذشته و در حالی که شیوع همه گیری با سویه اومیکرون در حال فروکش کردن در بسیاری از نقاط جهان است، تحت تاثیر یک موج همه گیری گسترده قرار گرفته و در همین راستا تلاش کرده با قرنطینه کامل شهرهای در معرض خطر از جمله شهر شانگهای، با گسترش همه گیری مقابله کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------