تنگی نفس علامت حمله قلبی با کمترین نرخ زنده ماندن است



 تنگی نفس,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس یک مطالعه، تنگی نفس ممکن است نشانه ای از حمله قلبی باشد و در مقایسه با افراد دارای علائم معمول درد قفسه سینه، احتمال زنده ماندن در این حالت کمتر است. 

به گزارش مهر به نقل از زی نیوز، محققان بیمارستان براگا در پرتغال نشان دادند که تنها ۷۶ درصد از بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی با اختلال تنگی نفس یا خستگی به عنوان علائم اصلی شأن در طول یک سال زنده ماندند، در حالیکه این رقم در افراد دارای درد قفسه سینه به عنوان ویژگی غالب ۹۴ درصد بود.

 

دکتر «پائولو مدیروس»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «بیمارانی که دارای تنگی نفس یا خستگی بودند، در مقایسه با افراد دارای درد قفسه سینه، پیش آگهی وخیم‌تری داشتند. آنها کمتر احتمال داشت که یک سال پس از حمله قلبی خود زنده بمانند.»

 

وی در ادامه افزود: «تنگی نفس و خستگی شدید، از علائم حمله قلبی شایع‌تر در زنان، افراد سالخورده و بیماران مبتلا به سایر مشکلات مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری کلیوی و بیماری ریه هستند.»

 

درد قفسه سینه، نشانه‌ای از انفارکتوس میوکارد است، اما سایر مشکلات مانند تنگی نفس، درد شکمی یا گردن، یا از دست دادن موقت هوشیاری می‌تواند دلیل حضور در بخش اورژانس باشد.

 

این مطالعه شامل ۴۷۲۶ بیمار در سن ۱۸ سالگی و بالاتر از ماه اکتبر ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۹ بود که به خاطر انفارکتوس میوکارد پذیرش شده بودند.

 

بیماران با توجه به علائم اصلی به سه گروه تقسیم شدند. درد قفسه سینه شایع‌ترین علامت بود و پس از آن، تنگی نفس / خستگی و سنکوپ قرار داشت. سنکوپ (Syncope) از دست دادن سطح هوشیاری ناشی از کاهش فشار خون است.

 

بیماران مبتلا به تنگی نفس / خستگی به طور معنی داری مسن‌تر از دو گروه دیگر بودند که با میانگین سنی ۷۵ سال در مقایسه با ۶۸ سال در گروه درد قفسه سینه و ۷۴ سال در گروه سنکوپ بود.

 

افرادی که مبتلا به تنگی نفس / خستگی بودند، بیشتر زنان (۴۲ درصد) نسبت به بیماران مبتلا به درد قفسه سینه به عنوان علائم اصلی (۲۹ درصد زنان) یا سنکوپ (۳۷ درصد زنان) بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------