باکتری های روده عامل فشارخون بالا



باکتری های روده ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دریافتند که آنزیم های تولیدشده توسط برخی از باکتری های روده به مقاومت دارویی کمک می کنند و در نتیجه از عملکرد دارو ضد فشارخون پیشگیری می کنند.

به گزارش  مهر به نقل از مدیکال نیوز، جامعه بین المللی فشارخون، فشار خون بالا را به عنوان فشارخونی که به طور مداوم بالاتر از ۱۴۰ بر ۹۰ میلی متر جیوه است، تعریف می‌کند.

 

افراد مبتلا به فشار خون بالا با خطر ابتلاء به مشکلاتی از جمله بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی مواجه هستند.

 

برای بسیاری از افراد، فشار خون بالا از طریق دارو، رژیم غذایی و ورزش کنترل می‌شود. با این حال، محققان بیان می‌کنند که تنها ۲۴ درصد از افراد مبتلا به فشارخون بالا، شرایط خود را تحت کنترل دارند.

 

در این مطالعه، محققان دانشگاه تولدو اوهایو، میکروبیوم روده موش صحرایی را بررسی کردند. آنها دریافتند که یک باکتری معمولی روده، به نام «کاپروکوکوس کامز»، می‌تواند در عملکرد برخی از مهارکننده‌های آنزیم آنژیوتانسین (ACE) اختلال ایجاد کند.

 

مهارکننده‌های ACE، برخی از درمان‌های معمول استفاده شده برای فشار خون بالا هستند.

 

در این مطالعه، محققان یک دوز واحد کیناپریل را به موش‌های صحرایی مبتلا به فشار خون بالا دادند. آنها دریافتند که این دارو در کاهش فشار خون در موش‌های صحرایی با میزان بالاتر میکروبیوم های روده، تأثیر کمتری داشت.

 

به گفته محققان، «ما هنوز در مراحل اولیه تعیین تعاملات بین باکتری‌های روده و داروهای ضد فشار خون هستیم. با این حال، یافته‌های فعلی ما نشان می‌دهد که داروها ممکن است برای همه مناسب نباشد، زیرا هر فرد دارای یک ترکیب میکروبی منحصر به فرد با مشخصات منحصر به فرد از فعالیت‌های آنزیمی است.»

 

با تغییر رژیم غذایی و یا مصرف داروها، ممکن است افراد بتوانند میکروب‌های روده خود را تغییر دهند و اثربخشی برخی از داروهای ضد فشار خون را افزایش دهند.

 

درک بهتر رابطه بین میکروب‌های روده و اثربخشی دارو می‌تواند منجر به رویکردهای درمانی جدید برای افرادی شود که به داروهای فشار خون پاسخ نمی‌دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------