اپتومتریست: حساسیت های چشمی شایع‌ترین عارضه های فصل بهار است



حساسیت های چشمی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک اپتومتریست قزوینی گفت: حساسیت های چشمی شایع‌ترین عارضه های فصل بهار است که معمولا از اواخر اسفند شروع و تا اوایل تیرماه ادامه دارد. 

امیرحسین کریمی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: یکی از شایع ترین اختلال ها در فصل بهار حساسیت چشمی است که غالباً با خارش چشم، قرمزی و تورم همراه است. 

 

وی با بیان اینکه، حساسیت چشمی می تواند اثر منفی روی دید داشته باشد، اظهار داشت: چنانچه افراد با این اختلال دست و پنجه نرم می کنند باید هرچه سریعتر تحت نظر و درمان چشم پزشک قرار گیرند چراکه حساسیت چشمی، رفته رفته به قرنیه چشم نیز آسیب می رساند. 

 

کریمی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی اولین اقدام پیشگیری از شیوع این حساسیت است. 

 

این اپتومتریست قزوینی همچنین گفت: به تمام افرادی که دچار حساسیت چشمی هستند، استفاده از اشک مصنوعی و عینک طبی و آفتابی در فصل بهار توصیه می شود. 

 

وی افزود: حساسیت چشمی علائمی شبیه به عفونت‌ خفیف چشمی دارد و نباید از یک دیگر اشتباه گرفته شود. 

 

این اپتومتریست همچنین در خصوص عفونت چشم گفت: خشکی چشم، دید تار، پوسته پوسته شدن پلک، قرمزی و تورم پلک، ترشح مخاط و درد چشم از عوارض عفونت چشم است که باید سریعا تحت درمان قرار گیرد. 

 

کریمی تصریح کرد: عفونت چشم گاهی به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی و گاهی به دلیل خشکی و آلودگی هوا به وجود می آید که مسری است و می تواند به چشم فرد دیگری انتقال یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------