چگونه بعد از آگاهی از خیانت همسر رفتار کنیم



خیانت همسر, بعد از خیانت همسر چه کنیم, برخورد با خیانت زن

بعد از خیانت همسر چه کنیم

 

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

تا وقتی که از خیانت همسرتان اطمینان پیدا نکرده اید نباید رفتاری مشکوک انجام دهید اما پس از به اثبات رسیدن رفتار او باید برای حفظ خود و انجام بهترین واکنش در برابر او صحیح برخورد کنید.

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از دشوار ترین کارهایی باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده اید. زمان تصمیم گیری در مورد اینکه چه برخورد با خیانت زن و چه خیانت زن، هیچ جواب درستی وجود ندارد. همه کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسر خود ارتباط برقرار کنید، به صدای دلتان گوش بدهید، و تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا نه.

 

پس از خیانت همسرم می‌توانم مرزهایی مشخص کنم؟

به طور مشخص نخستین مرزی که باید معلوم شود این است که فریبکاری ادامه نداشته باشد. این مسئله ای است که نباید در مورد آن بحث شود. شما باید بخواهید که دروغ‌ گویی بیشتر و پنهان کاری تمام شود.

 

خیانت همسر, بعد از خیانت همسر چه کنیم, برخورد با خیانت زن

اگر خیانت دیدیم چه کنیم

 

چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم؟

خودتان را قضاوت نكنید

خودتان را سرزنش نكنید و در مورد خود قضاوت نکنید. شما بعد از این ماجرا دچار احساسات  ضد و نقیضی خواهید شد. ترس، خشم، انتقام، شك، بی‌اعتمادی، حس حماقت و... از مواردی هستند كه امکان دارد به سوی شما هجوم بیاورند. به‌ خود وقت بدهید كه از پس این احساسات بر بیایید و تصمیم صحیحی را بگیرید. زندگی مشترك‌تان را با این احساسات مورد قضاوت قرار ندهید و قبل از آن‌كه از پس این تناقضات بر بیایید در مورد ماندن یا رفتن تصمیم نگیرید.

 

با یکدیگر حرف بزنید

به صحبت های هم خوب گوش دهید و بین حرف دیگری نپرید. به هم احترام بگذارید و اجازه دهید موضوعات کاملا روشن شود. فهمیدن به معنی قبول کردن نیست. احساساتی مثل عصبانیت، شرم، ترس و گریه طبیعی بوده و جزو فرایندی است که باید بگذرد. تلاش کنید احساساتتان را بدون بی احترامی به هم و خشونت لفظی یا جسمی یا تهدید به ترک طرف مقابل بیان کنید. چنانچه نمیتوانید این کار را به تنهایی انجام دهید از یک روان شناس کمک بگیرید.

 

از خود مراقبت کنید

زمانی که متوجه روابط مخفی همسر خود می شوید، علاوه بر مشکلات روحی دچار مشکلات جسمی مثل : حالت تهوع و استفراغ، اسهال، مشکلات مربوط به خواب ( بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی هم می شوید که باید در این موقعیت از خود بیشتر مراقبت کنید.

 

به سرعت واکنش نشان ندهید

نباید به سرعت واکنش نشان دهید و از همسرتان جدا شوید نخست باید درمورد این مسئله قدری فکر کنید و وقت کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بدهید و همه فکر خود را به خیانت همسر درگیر نکنید بلکه مسایل دیگر را هم درنظر بگیرید.

 

خیانت همسر, بعد از خیانت همسر چه کنیم, برخورد با خیانت زن

با شوهر خیانتکار چه کنم

 

برای خود وقت بگذارید

کمی از وقت خود را صرف دیدن فیلم های خنده دار تلویزیونی کنید و با کسانی بگذرانید که خنده بر لب شما می آورند چون زندگی هنوز ادامه دارد و خندیدن طبیعی و علامت سلامتی شخص است.

 

فکر کردن همیشه به خیانت می تواند شما را به طور کلی از زندگی دور کرده و روی شرایط روحی و کاری شما اثر گذار باشد. سبب ناراحتی بیشتر می شود و قدرت تفکر و تمرکز را از بین می برد. ولی برای مدیریت شرایط و تصمیم درست بهتر است اول از همه شرایط خود را مدیریت و وضعیت روحی خود را کنترل کنید.

 

بیش از اندازه بر روی نفر سوم حساس نشوید

اگر می خواهید به سرعت دیوانه شوید، پس می توانید یک میلیون سوال در باره آن مرد یا زن بپرسید، ساعتها پروفایل فیس بوک وی را دنبال کنید، و یا حتی تلاش کنید یک نظر آن فرد را ببینید. امکان دارد فکر کنید که دانستن همه چیز درباره این شخص می تواند به شما کمک کند ببینید چه چیزی در رابطه شما اشتباه بوده است، ولی در حقیقت، این کار هیچ جوابی به شما نمی دهد، حتی درد و غم شما را هم اضافه خواهد کرد.

 

درک بهتر اتفاق و پذیرفتن آن

بسیار مهم است که خیانت را توجیه نکنید و باید قبول کنید چه خیانت زن و چه مردان اتفاقی قابل توجیه نیست ولی از طرفی هم نباید بدون فکر و تحلیل ابعاد خیانت و علل آن واکنش نشان دهید.

 

باید با همسر خود حرف بزنید و سخنان او را بشنوید و به علل آن فکر کنید و احساسات خود را مدیریت کنید تا بتوانید به درک مناسبی برای تصمیم گیری برسید.

 

با تنبیه همسر خود تنها اوقات تلخی بیشتری درست می کنید و سبب می شوید رابطه تان حتی بدتر هم بشود. خوب است که مدتی از هم دور بمانید و سردتر و دورتر از قبل باشید، ولی بی رحمی کردن هیچ چیز را بهتر نخواهد کرد.

 

در مورد این مساله با همسرتان صحبت کنید

همه سوالاتی که دارید از او بپرسید تا بفهمید در لحظه ای که به شما خیانت می کرده چه فکری در رابطه با شما داشته و آیا زمان انجام این کار، اصلا فکر می کرده که به شما خیانت می کند؟

 

از مشاور کمک بگیرید

به تنهایی مشکل خود را حل نکنید و برای مشورت حتما پیش یک مشاور خوب بروید و با کمک او برای زندگی تان تصمیم بگیرید.

 

خیانت همسر, بعد از خیانت همسر چه کنیم, برخورد با خیانت زن

با خیانت همسر چه کنیم

 

همدیگر را ببخشید

آیا می توان خیانت را بخشید و آن را فراموش کرد؟ بخشیدن شاید ولی این مسئله فراموش کردنی نیست. چنانچه قبول کردید با عقل و قلب تان به زندگی مشترک ادامه دهید، تلاش کنید طرف مقابل را ببخشید و فرصتی دوباره به او بدهید.

 

آزمایش بدهید

چنانچه همسرتان را بخشیدید و و خواستید دوباره با او رابطه جنسی برقرار کنید بهتر است ابتدا آزمایش HIV ایدز و تست دیگر بیماری های آمیزشی را بدهید و تا دریافت نتیجه آزمایش رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید.

 

وکیل بگیرید

چنانچه به فکر گرفتن طلاق هستید، امکان دارد بخواهید هر چه زودتر یک وکیل بگیرید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، موقعیت چانه زنی بهتری خواهید داشت.

 

پیش از هر كاری فكر كنید

چنانچه مدتی به ‌خود زمان داده‌اید و مشاوره و دیگر راهكار‌ها را هم امتحان كرده‌اید ولی فكر می‌كنید دیگر نمی‌توانید در این رابطه بمانید باید به بعضی مسائل توجه كنید. منابع مالی، شرایط خانوادگی و اجتماعی خود را بررسی كنید. آیا زمان مناسبی برای جدایی است یا احتیاج دارید مدتی دیگر به‌خود برای فراهم كردن شرایط لازم زمان دهید؟

 

خشم چاره ی کار خیانت نیست 

این که شما از خیانت آسیب دیده اید و غرور شما خدشه دار شده کاملا صحیح است ولی مجازات و خشم بیش از حد اوضاع را شوارتر و بدتر می کند و همه انسان ها در عصبانیت قدرت تصمیم گیری درست را از دست میدهند.

 

امکان دارد کاری کنید که باعث اتفاقی خطرناک شود یا راه بازسازی رابطه را از بین ببری و بعدا پشیمان شوید. پس با اینکه کار سختی است صبور باشید تا بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------