چیزهایی که باید درباره تزریق ژل بدانید



تزریق ژل, ژل های پرکننده, تزریق ژل چیست

نواحی مناسب تزریق ژل

 

ژل های پرکننده یکی از مهمترين و موثرترین شیوه های زيبايي پوست هستند. به طوریکه احتیاج به انجام بسياري از جراحی های پلاستیک و ترمیمی پرهزینه و مشکل را کم تر نموده اند . ژل های پرکننده، چین وچروک و شیارهای پوست صورت را برطرف ميکنند

ژل های پرکننده، چین وچروک و شیارهای پوست صورت را برطرف ميکنند ... اما مهارت و دانش پزشک در تعيين نوع ژل، شیوه تزریق و این که چرا تزریق شود، در نتيجه نهایی نقش مهمی دارد.

 

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و سریع براي ایجاد اصلاحات گوناگون در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک و خطوط اخم و خنده و… است.

 

امروزه افرادی که بیش از سایرین به زيبايي خود اهمیت می دهند؛ تزریق ژل را در برنامه مداوم نگهداری از پوست خود قرار می‌دهند . به همین علت تزریق ژل پس از انجام بوتاکس( تزریق ژل براي چین و چروک های عمیق تر کاربرد دارد) پر کاربردترین جراحی زیبایی در دنیا است.

 

ژل های مورد استفاده براي تزریق، دارای اقسام مختلفی هستند؛ که همه مورد تائید سازمان غذا و داروی امریکا( FDA) هستند. ولی محبوب ترین ژل تزریقی بصورت  اسید هیالورونیک است. علل محبوبیت این ژل هم خواص ديگر آن به غیر شکلدهی و فرم دهی است. در واقع این ماده بطور طبيعي در بدن انسان وجود دارد و بعنوان روان کننده بافت های همبند، مفصل های بدن، چشم و پوست، فعالیت ميکند . در نتيجه استفاده از آن باعث بهبود رطوبت و کیفیت پوست( با جذب آب به سطح زیرین پوست) ميشود .

  

در نتيجه میتوان بیان کرد تزریق ژل اسید هیالورونیک نه تنها هیچگونه عوارضی ندارد؛ بلکه علاوه بر بهبود ظاهری سریع، کیفیت باطنی پوست صورت شما را هم به تدریج افزایش ميدهد .

 

تزریق ژل, ژل های پرکننده, تزریق ژل چیست

تزریق ژل راهی برای جوانسازی صورت

 

نواحی مناسب براي استفاده از ژل

از ژل براي بخش‎هایی از صورت که دارای چین و چروک و خطوط عمیق است، می‎توان استفاده کرد. براي فرم دهی، حجم دهی در نواحی از صورت هم چون چانه، لب و گونه هم تزریق ژل زيبايي نتیجه خوب خواهد داشت. از جمله ديگر موارد استفاده از ژل براي برطرف کردن خط اخم و خنده است. براي کاهش گودی زیر چشم و یا فرورفتگی قسمت های دیگری از پوست هم می‎توان از این شیوه استفاده نمود.

 

پر کردن صورت 

برطرف کردن جای جوش

برجسته کردن و فرم دادن لب

چانه و گونه

درمان پف زیر چشم

برطرف کردن خط اخم و خنده

زيبايي بینی بدون احتیاج به جراحی زيبايي

برطرف کردن چین و چروک دور چشم

لیفت گردن

برطرف کردن اثر بخیه و جای زخم

برطرف کردن گودی و سیاهی زیر چشم

درمان افتادگی پوست صورت و گردن

چاقی موضعی درمان چین و چروک پوست صورت

 

کاندیدهای مناسب براي تزریق ژل

به طور رایج کاندیدای مناسب تزریق ژل باتوجه به هدف این شیوه میتوانند طيف سنی گسترده ای را در بر بگیرند. از جوانانی که براي برجسته کردن لب ها و دیگر اجزای صورت درخواست تزریق ژل دارند؛ تا افرادی که با پدیدار شدن علایم پیری در ادامه خط ابرو و چشم، به فکر کاهش اثرهای پیری و چین و چروک با کمک تزریق ژل می افتند.

 

درصورتی که شما هم در گروه افرادی هستید که دچار شل شدن بافت های صورت، کاهش یافتن ميزان پری صورت( لب ها، گونه ها ، پلک ها و…) و عمیق شدن چین و چروک و خطوط صورت، شده اید؛ یا می خواهید دارای لب ها و گونه های پرتر و بزگ تر باشید؛ تزریق ژل بهترین و کارآمدترین پیشنهاد است.

 

تزریق ژل, ژل های پرکننده, تزریق ژل چیست

مراقبت بعد از تزریق ژل

 

فواید تزریق ژل چیست؟ 

شیوه های زيبايي هرکدام دارای فواید و عیبهای خاص خود هستند. هم ویژگی ها و نیز شرایط بیمار و خواسته وی، مواردی هستند که پزشک را در انتخاب شیوه درمان، کمک ميکنند .

 

در این زمينه فواید شیوه تزریق ژل به قرار زیر است:

به دست امدن نتیجه مثبت فوری پس از پایان تزریق

غیر تهاجمی بودن شیوه و عدم احتیاج به جراحی

نداشتن دوره نقاهت و استراحت بعد از پایان تزریق

درصد بالای رضایت اشخاص از نتیجه حاصل از این شیوه

کسب نتیجه کاملاً طبيعي 

عدم احتیاج به داروهای ارام بخش و بی هوشی

قابل اجرا در زمان یک جلسه حدودا 20 دقیقه ای 

بی تأثير بودن بر توانایی فرد در نشان دادن حالات صورت مانند تبسم و اخم و…

قابلیت بازگشت و اصلاح نتيجه حاصل از تزریق در صورت عدم رضایت

دارای تائیدیه ایمنی و سلامت از سازمان غذا و داروی امریکا( FDA)

 

آیا تزریق ژل عوارضی هم به دنبال دارد؟ 

در مورد ژل های موقتی، از آنجایی که خيلي از این ژل ها نوعی پروتئین بوده و بدن آنها را بعنوان مواد بیگانه شناسایی نمی کند، معمولاً عوارضی هم مشاهده نمی شود. حتی در موارد نادر چنانچه عوارضی ایجاد شود، چون کم کم بدن این مواد را جذب و تجزیه ميکند ، هیچگونه عوارض ماندگاری باقی نخواهد گذاشت.

 

ولی در خصوص ژل های دائم، گاهی عوارضی مانند آلرژی، جابجایی و عفونت لب بعد از تزریق ژل مشاهده ميشود که براي خودداری از آن، اولا در خصوص افرادی که سابقه بیماري های خود ایمنی مانند آلرژی و اسم دارند بایستی ازمایش انجام شود و در بیماري های خود ایمنی شدید مثل لوپوس، روماتیسم و سندرم نفروتیک و هم بیماري های سیستمیک مثل دیابت، بهتر است بطور کلی تزریق انجام نشود.

 

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند 

1. زنان حامله یا شیرده،

2. افرادی که سابقه بیماري های خود ایمنی مانند اسم و آلرژی دارند.

3. اشخاص مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده ميکنند . 

4. اشخاص دارای بیماري های خود ایمنی شدید مثل لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک

5. افرادی با سابقه سکته قلبی 

6. افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده ميکنند . 

7. سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی

8. افرادی که بخاطر بیماري قلبی از داروهای گوناگون استفاده ميکنند . 

9. اشخاص باسابقه سکته مغزی.

 

تزریق ژل, ژل های پرکننده, تزریق ژل چیست

رفع خط خنده با تزریق ژل

 

آیا قبل از تزریق مراقبت خاصی احتیاج است؟

سعی کنید از مصرف هر ترکیبی که دارای آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی و مکمل های حاوی سیر، جنسینگ و جینگکو 5- 3 روز پیش از تزریق ژل خودداری کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کم تر شود.

 

نکات پس از تزریق ژل 

معمولاً حدود دو هفته پس از تزریق ژل نتیجه حاصل از تزریق بطور کامل ظاهر ميشود . اگرچه این شیوه نیازی به زمان استراحت و نقاهت ندارد؛ ولی براي کسب کردن ماکزیمم نتیجه مثبت بهتر است پس از تزریق ژل موارد زیر را رعایت کنید:

 

1. نواحی فرم دهی شده به کمک تزریق ژل، از جمله خط خنده را دست کم تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل مالش ندهید.

 

2. تا دو هفته بعد از تزریق ژل ناحیه تزریق شده را در معرض سولاریوم و تابش مستقیم نور افتاب قرار ندهید.

 

3. پس از تزریق میتوانید فورا محل تزریق را آرایش کنید؛ اگرچه بهتر است این کار را به یک روز پس از تزریق واگذار کنید و در این زمينه احتیاط فراموش نشود و تا حد ممکن از فشار اضافه بر پوست جلوگیری شود.

 

4. نواحی تزریق شده را به هیچ وجه و به هیچ شکلی ماساژ ندهید.

 

5. حمام کردن با آب ولرم و شستشوی محل تزریق از سه روز بعد از تزریق ژل مشکلی ندارد. ولی از گرم کردن محل تزریق ژل تا زمانیکه کبودی و خون مردگی از بین برود، جلوگیری کنید.

 

6. طی 24 ساعت پس از درمان از فعالیت های که جریان خون زیر پوست را افزایش می‌دهند ( مانند ورزش کردن و استفاده از نوشیدنی های الکلی) جلوگیری کنید.

 

7. طی ده روز بعد از تزریق بطور منظم روزانه دست کم 10 لیوان آب بنوشید.

 

8. تا یک هفته رفتن به استخر، سونا و جکوزی را فراموش کنید.

 

9. تا جای ممکن به پهلو و شکم نخوابید؛ تا صورتتان تحت فشار بالشت قرار نگیرد.

 

10. پیشنهاد ميشود در روزهای ابتدای پس از تزریق نمک کمتری استفاده کنید. این کار نیز به کاهش تورم ناشی از تزریق کمک ميکند .

 

11. در صورت عجله داشتن میتوانید براي کاهش سریعتر تورم و کبودی از کمپرس آب سرد به مدت 15 دقیقه هرچند ساعت یکبار استفاده کنید.

 

12. بسیار مهم است که طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل به لب، نوشیدنی های گرم استفاده نکنید و نگذارید آب گرم به لب هایتان بخورد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------