آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نخستین موضع گیری ربیعی به عنوان سخنگوی دولت؛ هم و غم دولت کاستن از فشارها بر زندگی مردم است



اخبار,اخبار سیاسی,علی ربیعی

سخنگوی دولت تاکید کرد: وظیفه ما در دولت این است که از حقوق بگیران ثابت یا کسانی که درآمدی نداشته باشند، حمایت کنیم و تمام هم و غم دولت و رئیس‌جمهوری این است که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.

علی ربیعی بعد از ظهر امروز جمعه در نخستین موضع گیری خود به عنوان سخنگوی دولت، در گفت وگویی تلویزیونی درباره دلایل استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی از دوستان ما و فردی صادق و وارسته هستند، در ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس جمهور داده و علت این مسئله را حضور در مجلس اعلام کردند.


وی ادامه داد: فکر می‌کنم ایشان روز سه‌شنبه مجددا با آقای دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفته و با اشاره به مدت زمان قانونی برای استعفا جهت حضور در مجلس، از رئیس جمهوری خواستند تا موافقت شان را اعلام کند و رئیس جمهوری هم بنابر درخواست ایشان موافقت خود را اعلام کردند.


سخنگوی دولت با اشاره به برخی گمانه زنی ها درباره استعفای بطحایی اظهار داشت: من هم گمانه زنی های مختلف را دیدم. مطالب گوناگون از سوی طیف‌های مختلف مطرح کرده شده بود، ولی آنچه که اتفاق افتاده مواردی بود که من اعلام کردم. اما هرآنچه که در ذهن آقای بطحایی بوده در نامه استعفا نوشته شده است.


ربیعی از گفت وگو با تشکل های صنفی طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: امیدوارم هفته آینده با تشکل های صنفی معلمان صحبت کنیم. یکی از مسائلی که در لابه لای اخبار دیدم، مسئله رتبه بندی بود که در دولت یازدهم این مسئله مطرح شده بود که من در آن دوران عضو دولت بودم. خوشبختانه امسال دو هزار میلیارد تومان با تاکید رئیس جمهوری برای آن در بودجه پیش بینی شده است.


وی افزود: در بودجه امسال تصمیم گرفته شده بود که بودجه را از نفت جدا کنیم که نوسانات قیمت نفت روی بودجه تاثیر نگذارد. به رغم این مسئله، رئیس‌جمهوری دستور دادند که در این دو هزار میلیارد تومان، هیچ‌گونه کاهشی صورت نگیرد. بنابراین، این رقم برای قانون رتبه‌بندی اعمال خواهد شد. فکر می‌کنم یکی، دو ماه آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و خوشبختانه در دو هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد.


سخنگوی دولت با بیان اینکه من واقف هستم که تحریم ها و فشارهای اقتصادی بیش از همه بر حقوق بگیران ثابت و بازنشسته ها فشار وارد می کند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در دولت این است که از حقوق بگیران ثابت یا کسانی که درآمدی نداشته باشد، حمایت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور تمام هم و غم شان این است که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------