آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

طاهرنژاد: احمدی‌نژاد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را به چالش می‌کشد



اخبار,اخبار سیاسی,طاهرنژاد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در لایه‌های زیرین جامعه همچنان موقعیت دارد، گفت: احمدی‌نژاد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به چالش می کشد.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه من فعالیت ملموسی را به عنوان جریان سوم در عرصه سیاسی ندیده‌ام، اظهار کرد: با این حال معتقدم طیف سیاسی منتسب به احمدی‌نژاد ظرفیتی را دارد که جریان سومی را ایجاد کند چون سرمایه اجتماعی به تدریج شکل گرفته و به تدریج هم زائل می شود و همچنان برای احمدی‌نژاد سرمایه اجتماعی قابل تصور هست و این سرمایه اجتماعی در حدی است که می‌تواند در انتخابات ظهور و بروز داشته باشد. غیر از این جریان، حتی اگر جریان دیگری به عنوان جریان سوم ظهور پیدا کند، هیچ شانسی برای عرض اندام ندارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که این جریان با چه گفتمانی وارد انتخابات می‌شود؟ ادامه داد: سابقه نشان داده که رفتار این جریان خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما آنها می‌توانند از مسائلی که به مذاق جامعه خوش می آید و مخاطب جذب می‌کند مثل مبارزه با فساد و رانت استفاده کنند. اگر امروز زمان انتخابات باشد، این جریان می‌تواند حضور نسبتا ملموسی داشته باشد و ممکن است بتواند تعداد کرسی‌های مجلس را بدست آورد، اما این مسائل به فضای زمان انتخابات و معادلات سیاسی تا آن زمان بستگی دارد.

 

این فعال سیاسی درباره احتمال کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعید می‌دانم خود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، اما رهبری جریان منستب به خود را بر عهده خواهد داشت و خود را برای انتخابات 1400 آماده می کند و اگر بتواند در انتخابات مجلس نقش‌آفرینی قابل دفاعی کند، این زمینه برای او فراهم می شود تا در انتخابات 1400، مصمم تر و با انگیزه بیشتری شرکت کند.

 

طاهرنژاد همچنین درباره نوع واکنش شورای نگهبان به جریان منتسب به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شناخت افراد منتسب به احمدی‌نژاد برای شورای نگهبان ساده نیست، چون این جریان تشکیلاتی عمل نمی کند؛ برای همین می تواند از چهره‌های گمنام خود حمایت کرده و آنها را بالا بیاورد. با فرض اینکه آنها هم شناخته شوند، شورای نگهبان هنوز واکنشی نشان نداده که آنها را ردصلاحیت می‌کند.

 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این پرسش که آیا جریان احمدی‌نژاد می‌تواند اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را در انتخابات به چالش بکشد؟ تصریح کرد: او ظرفیت‌های زیادی برای به چالش کشاندن جناح‌های سیاسی کشور دارد، ضمن اینکه فضا هم به دلیل مسائلی مثل گرانی، تورم، بیکاری و ضعف کارآمدی برای چالشی کردن انتخابات فراهم بوده و شرایط برای این جریان کاملا آماده است. با شناختی هم که از احمدی‌نژاد دارم، او حتما فضای انتخابات و دو جریان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را به چالش می‌کشد.

 

وی در پایان گفت: احمدی‌ نژاد در لایه‌های زیرین جامعه همچنان موقعیت دارد. گرانی به طبقات متوسط و رو به پایین جامعه فشار می‌آورد و یارانه برای این طبقات اهمیت زیادی دارد. دولت روحانی نتوانست هیچ کاری برای مسئله یارانه‌ها انجام دهد و یارانه اکنون پاشنه آشیل دولت شده است. یارانه‌ها فرصت خوبی برای احمدی‌نژاد فراهم کرده و پیش‌بینی می‌کنم که او وعده افزایش چشمگیر یارانه بدهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------