آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

فلاحت پیشه: با برداشتن تحریم‌های ظالمانه، امکان رسیدن ایران و آمریکا به توافق نهایی وجود دارد



اخبار,اخبار سیاسی,فلاحت پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد گفت: با توجه به اینکه دو طرف به زورآزمایی و چالش نهایی رسیده‌اند امکان رسیدن به یک توافق جدی وجود دارد منتهی باید آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشته باشند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهار نظر اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، گفت: واقعیت آن است که ترامپ درباره ایران دچار اشتباه محاسباتی شده بود. به همین دلیل فکر می‌کرد می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما ایران و کشورهایی که با ایران کار می‌کنند به گونه‌ای خود را سازگار با شرایط جدید کرده و تلاش نمودند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با ایران برای آمریکا برند و مزیت سیاسی محسوب می‌شود، گفت: ترامپ می‌خواست امضای خودش پای توافق باشد و اینکه از مزایای اقتصادی توافق با ایران بهره گیرد.

 

فلاحت پیشه توضیح داد: آمریکایی‌ها قبل از برجام به ایران فشار آوردند که در نهایت ایران در برجام به توافق ۷۰ میلیارد دلاری با کشورهای اروپایی و ۴۰ میلیارد دلاری با کشورهای دیگر رسید که ترامپ این توافق را سودده برای آمریکا نمی‌دانست چون باور او این است که هرگونه توافق در دنیا و یا در طرف مقابل توافق‌هایی که به هم زده می‌شود، باید در آن منافع آمریکا دیده شود.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این توضیح که صحبت‌های پمپئو در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن انجام می‌شود، افزود: آنها به اصطلاح جریان قوی دیپلماتیک در موضوع ایران و آمریکا را شکل داده‌اند و سعی می‌کنند که به توافق برسند. از نشانه‌های این "جریان قوی دیپلماتیک" تکاپو در دنیای مرتجع است که دچار نگرانی شده‌اند.

 

ترامپ نشان داد که در قبال رسیدن به توافق با ایران مجموعه شرایطی را فراهم کرده چون اکنون دیگر آمریکا مسیر قهقرا را در پیش گرفته است.

 

وی یادآور شد زمانی که آمریکا آخرین معافیت‌های نفتی را لغو کرد گفتم که آمریکا آخرین برگش علیه ایران را خرج کرد اما ایران برگه‌های زیادی دارد. این همان سیر قهقرای آمریکا است کما اینکه امروز هم برخی تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق کردند و صحبت از گفت‌وگوی بدون پیش شرط می‌کنند.

 

فلاحت پیشه در جمع بندی سخنان خود گفت: در شرایط کنونی مذاکره بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد مگر آنکه شرایط عادی شود. یعنی تحریم‌های ظالمانه در دوران ترامپ تعدیل شده که با تعدیل آن امکان ورود به تنش زدایی وجود دارد. دو طرف به چالش و زورآزمایی در حد نهایی رسیدند لذا امکان رسیدن به توافق وجود دارد منتها باید آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------