آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

واکنش‌ها به ماجرای دردناک برای «مهسا امینی» در پی برخورد گشت ارشاد/ تکذیب شایعه فوت دختر سنندجی



مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
از روز گذشته شبکه‌های اجتماعی پر شده از مطالبی پیرامون ماجرای دختر ۲۲ساله‌ای به نام مهسا امینی که مدعی شده اند توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ۲ ساعت از وزرا، به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش جماران، عصر روز سه‌شنبه، ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در بزرگراه شهید حقانی تهران دستگیر می‌کنند. ماموران به برادرش «کیارش» که در محل حاضر بوده گفتند که مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند. دو ساعت بعد، کیارش از پشت در‌های بسته پلیس امنیت اخلاقی متوجه می‌شود که خواهرش به کما رفته و با ماشین آمبولانس از ساختمان وزرا خارج شده است.

 

پزشکان بیمارستان کسری، تشخیص سکته قلبی و مغزی داده‌اند. تا ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه، قلب مهسا همچنان می‌تپید، اما مغزش دیگر هشیار نبود. پزشکان خانواده دکتر اهل سقز را جواب کرده‌اند. جو بیمارستان امنیتی است و خانواده امینی پشت در اتاق مراقبت‌های ویژه دست‌به دعا ننشسته‌اند.

 

صبح پنجشنبه برای اطلاع از حال مهسا امینی با بیمارستان کسری تماسی گرفته شده است که اپراتور پذیرش بیمارستان گفت که نام بیمار در سیستم ثبت نشده و بیماری به این نام در بیمارستان کسری بستری نیست. تلفن را قطع کرد.

 

این موضوع باعث واکنش چهره های سیاسی و ورزشی شد.

 

درخواست محمود صادقی از رییس قوه قضاییه درباره ماجرای مهسا امینی

محمود صادقی در نامه ای از رییس قوه قضاییه درخواست کرد با صدور دستور ویژه موضوع مهسا امینی را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نماید.

 

در نامه محمود صادقی به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه آمده است:

به نام خدا

جناب حجت‌الاسلام آقای محسنی اژه‌ای

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (ع)


پیرو انتشار اخباری پیرامون بازداشت خانمی به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و ابتلای او به عارضه قلبی و به کما رفتن او در محل بازداشت، که موجب نگرانی و آزردگی خاطر عامه مردم شد، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.» 

 

اولا نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟  

 

ثانیا باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده،  قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.

 

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه، که طبق قانون اساسی موظف به پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است، انتظار می‌رود نسبت به چنین رفتارهایی توسط ضابطان دادگستری حساسیت داشته باشید و با صدور دستور ویژه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نموده و جهت التیام خانواده و افکار عمومی نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانید.

 

با احترام

محمود صادقی

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها 

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

 

***

 

سید محمد خاتمی: کافی نیست؟

سید محمد خاتمی در رابطه با ماجرای «مهسا امینی» خاطرنشان کرد: آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود؟

 

در حساب توییتر رسمی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی آمده است:

باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می سوزاند!

 

طبق اخبار، ⁧ دختر⁩ خانمی با ادعای پوشش نامناسب ⁧ بازداشت⁩ و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می شود!


‏آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق ⁧ مردم⁩ و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع ⁧ فساد⁩ های ویرانگر و ⁧ ناکارآمدی⁩ ها دارند از این شیوه و رفتارهای ⁧ خلاف قانون⁩، منطق و شرع دست برداشته شود ‏و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره ⁧اسلام⁩ و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!

 

***

 

درخواست محمدرضا عارف از قوه قضاییه برای رسیدگی سریع به ماجرای «مهسا امینی»​

رئیس بنیاد امید ایرانیان نوشت: بار دیگر حادثه ای تلخ و ناگوار برای یکی از بانوان کشورم رخ داد و افکار عمومی جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

 

این حجم از اخبار منفی و ناگوار، خشونت عریان و نفرت پراکنی، روح و روان ملی مردم ایران را آزرده کرده است.

 

از قوه قضائیه انتظار است که به سرعت  اتفاق تاسف بار  رخ داده برای یکی از  بانوان محترم که در اختیار نیروی انتظامی بوده است را مورد رسیدگی قرار داده و ضمن برخورد شدید و قانونی با خاطیان احتمالی، درباره برکناری آنان از سمت خود تصمیمات لازم را  اتخاذ نماید چرا که ظاهرا برای عده ای استعفاء و کناره گیری از مسئولیتی که لایق آن نیستند سخت و دشوار است.

 

***

 

رحیم قمیشی «عضو مجمع ایثارگران»: دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟

رحیم قمیشی «عضو مجمع ایثارگران» در یادداشتی نوشت: به عنوان پدری که دختر ۲۲ ساله دارد می‌نویسم. برای ژینا امینی دختر خانم ۲۲ ساله کردستانی مسافر تهران، که به بهانه بدحجابی دستگیر و سپس جنازه نیمه‌جان و سکته‌کرده‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند، می‌نویسم با چشمانی اشکبار می‌نویسم. او دختر من است. من با دیدن او بر تخت بیمارستان احساس کردم دخترم را برده‌اند....، تهدیدش کرده‌اند، ترسانده‌اند او را، و قلب نازکش قفل کرده. کلیه‌هایش از کار افتاده و حالا تنها دعا ممکن است زنده نگاهش دارد. من دارم دیوانه می‌شوم.


دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟ چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟ کاش من مرده بودم تو را چنین نمی‌دیدم. دخترم مقاومت کن

 

اشک‌ نمی‌گذارد بنویسم
ما همه برایت دعا می‌کنیم
و نفرین می‌کنیم خودمان را
که این سرنوشت را برایت رقم زدیم
دخترم لطفا بمان
بمان تا ببینی گشت ارشاد جمع خواهد شد
تا ببینی دیگر دست هیچ مردی به تن دختران ما نخواهد خورد و هیچ .... حق نخواهد داشت دختران پاک وطنم را هدایت کند!
لطفاً بمان دخترم
التماست می‌کنم‌...
قول می‌دهم آینده روشن است
ما را ببخش
ما را ببخش...
لطفا بمان دخترم
برای ایران

 

***

 

توییت "آذر منصوری" دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران
بارها نسبت به عواقب رفتار گشتی که نامش را⁧ ارشاد⁩ گذاشتید، هشدار دادیم، انذار دادیم و پرسیدیم حاصل سال‌ها اصرار بر این⁧ اجبار⁩ چه بوده است؟ 


‏چرا به این رویه غیرانسانی خاتمه نمی‌دهید؟


‏رواست گر من از این غصه خون بگریم، خون
‏سزاست گر من از این غصه، زار گریم، زار

 

***

 

واکنش علی کریمی به مرگ مغزی مهسا امینی در پی برخورد گشت ارشاد

علی کریمی با انتشار عکس مهسا (ژینا) امینی در استوری اینستاگرام به آنچه ماجرای مرگ مغزی این زن در پی برخورد گشت ارشاد عنوان شده واکنش نشان داد.

 

بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی ایران نوشت: کاوه آینده ایران زمین، یک زن است!

 

علی کریمی در پستی دیگر نوشت: 

فرزندان آنها می‌روند

فرزندان ما می‌میرند

 

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

***

 

مداح اهل بیت: مقصران را عادلانه و فوری محاکمه کنید

حمیدرضا علیمی مداح اهل بیت علیهم السلام به اتفاق ناگواری که برای مهسا امینی رخ داد در توییتی واکنش نشان داد. 

 

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

***

 

مجتهدزاده، حقوقدان: اتفاق رخ داده افکار عمومی جامعه را متاثر کرده است

در بخش‌هایی از اظهارنظر علی مجتهدزاده، حقوقدان و وکیل آمده است: در فاصله یک روز پس از سکته خانمی به نام مهسا امینی در ساعاتی که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، مرکز اطلاع رسانی پلیس در رابطه با این اتفاق اطلاعیه‌ای منتشر کرده است. از روایت خانواده و نزدیکان خانم امینی اینطور به نظر می‌رسید که وی ساعتی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد و انتقال به مقر پلیس امنیت اخلاقی، سکته کرده و به بیمارستان کسری منتقل شده است. درباره محتوا و جزئیات اطلاعیه صادر شده توسط پلیس در همین ساعات اولیه صدور این اطلاعیه، نقد‌های مختلفی مطرح شده که بعضا از منظر حقوقی نقد‌های درست و منطقی هستند. هدف از این نوشته، اما نقد محتوای این اطلاعیه نیست بلکه توجه به اصل این کار است... پلیس تهران در این اطلاعیه از خود سلب مسئولیت کرده و سکته خانم امینی را ناشی از عارضه قلبی ناگهانی دانسته است. به عبارتی پلیس با آوردن واژه هایی، چون «توجیه» و «آموزش» حتی زیر بار مسئولیت بازداشت این فرد هم نرفته و در حال سلب مسئولیت کامل از خود است. به عبارت دقیق‌تر روشن شدن ابعاد این موضوع و کشف حقیقت و تعیین و تکلیف میزان قصور عوامل مختلف در این ماجرا صرفا به تشکیل دادگاه و تشخیص نهایی مراجع قضایی بستگی دارد و لاغیر. پلیس به عنوان نهادی که وظیفه آن ارتباط مستقیم با حاکمیت قانون در جامعه دارد، باید بپذیرد در این مورد فعلا در مظان اتهام است و رفع این اتهام تنها به سبب ارائه مدارک و اسناد مستدل در محضر دادگاه ممکن خواهد بود، نه صدور اطلاعیه و بیانیه. بدون شک کرامت قانون و امنیت عمومی صرفا از پذیرش طی همین مسیر توسط نیروی انتظامی در مورد یاد شده حفظ خواهد شد. ماجرای خانم امینی حتما نیازمند طی فرایند دادرسی و تعیین تکلیف میزان قصور ماموران و دستگاه‌های مرتبط است و خانواده وی به طور کامل حق و امکان طرح شکایت در این مورد را دارند. مضاف بر آن دادستان نیز وفق مسئولیت قانونی خود و اینکه اتفاق رخ داده افکار عمومی جامعه را متاثر کرده است، می‌باید راسا برای شروع تحقیقات و پیگرد‌های قانونی در این زمینه اقدام کند.

 


***

 

واکنش معاون سابق وزیر خارجه (حسین جابر انصاری) به ماجرای مهسا امینی

حسین جابر انصاری در واکنش به برخورد گشت ارشاد با مهسا امینی نوشت: با رفتارهای نادرست و سوء حکمرانی داغ بر دل مردم نگذاریم

 

شتاب کنیم و با تدبیر نگذاریم داغ ها و کینه ها، ایران و ایمان ما را با هم بسوزاند...

 

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

 ***

 

واکنش رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به ماجرای مهسا امینی

"مسلم معین" رییس سازمان فضای مجازی بسیج نوشت: اگر سری به خیابانهای تهران بزنید میبینید که بی حجابی بیداد می کند و خبری از کنترل هم نیست. هوچی گری اصلاحطلب ها و علینژادها بعد از اتفاقاتی مثل #مهسا امینی که سر یک کلاس پیش آمده هم محکم کاری برای تئوریزه کردن بی حجابی با دخیل بستن به #گشت ارشادی است که دیگر وجود ندارد.

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

***

 

مدیرعامل همشهری: ناجا قانون را اجرا کرده؛ هر کس در مسیر رسیدگی به خطایش دچار عارضه شد، مقصر نظام است؟!

همچنین مدیرعامل همشهری نوشت: ناجا قانون را اجرا کرده؛ هر کس در مسیر رسیدگی به خطایش دچار عارضه شد، مقصر نظام است؟!

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

***

 

رسانه اصولگرا: فیلم لحظه حمله قلبی مهسا امینی در کلاس توجیهی با هماهنگی خانواده‌اش منتشر می‌شود

خبرگزاری دانا نوشت: «چند ماه است که در برخی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها، کلاس‌های توجیهی و آموزشی آسیب‌های اجتماعی با حضور روان‌شناس‌ها و مربیان پرورشی و رفتاری با هدف آگاهی‌بخشی پیرامون تبعات ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی، ایجاد آلودگی‌های صوتی و بصری و … برگزار می‌شود.

 

***

 

این چه ارشادی است که به مرگ ختم می‌شود؟

عبدالله رمضان زاده در واکنش به ماجرای مهسا امینی نوشت: این چه  ارشادی است که به مرگ منتهی می‌شود؟ حقیقتا معنی کلمات را واژگون می کنید؟

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

***

 

عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به سکته قلبی مهسا امینی: مهمان عزیز سنندجی زنده بمان 

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به سکته قلبی مهسا امینی نوشت: مرگ سهم تو نیست، حق ما مسئولانی است که این گونه ارشاد و هدایت را میبینیم و ساکتیم!

 

رحیمی جهان آبادی با انتشار عکسی از مهسا امینی روی تخت بیمارستان نوشت: جماعتي که نظر را حرام مي گويند/ نظر حرام بکردند و خون خلق حلال.

 

مهمان عزیز سنندجی زنده بمان. مرگ سهم تو نیست حق ما مسئولانی است که این گونه ارشاد و هدایت را میبینیم و ساکتیم!

 

پاشو دختر ایران، ظلم ابدی نیست.

 

مهمان عزیز سنندجی زنده بمان

مرگ سهم تو نیست

حق ما مسئولانی است که این گونه ارشاد و هدایت را میبینیم و ساکتیم!

پاشو دختر ایران

ظلم ابدی نیست

 

***

 

عضو کمیسیون اجتماعی: آن‌چه در مورد مهسا امینی رخ داد، قابل اغماض نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها در خصوص حادثه رخ داده برای مهسا امینی از پزشکی قانونی و نیروی انتظامی خبر داد.

 

فاطمه قاسمپور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه رخ داده شده درباره مهساامینی گفت: درباره آن‌چه بر خانم مهسا امینی گذشته، بلافاصله با پزشکی قانونی و نیروی انتظامی صحبت کردم۔ مسئولان نیروی انتظامی توضیحاتی دادند. پزشکی قانونی و بازرسی هم در این زمینه ورود کرده‌اند. منتظر گزارش مراجع قضایی هستیم. مسئله آن است که آن‌چه رقم خورده، به هر علت، قابل اغماض نیست۔

 

وی با بیان این‌که «در ماه‌های اخیر مواردی از برخورد گشت ارشاد رسانه‌ای شده و هر بار نیز نیروی انتظامی توضیحاتی داده است»، افزود: این اتفاقات حتی اگر به خاطر اشتباه موردی رخ داده باشد، نشان‌دهنده ضرورت بازبینی فرآیندهاست. مساله حجاب و مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید دارد که کمتر مورد توجه مجریان است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما هم از اخباری که به صورت غیر رسمی منتشر شده متاثر هستیم و پیگیر شفاف شدن دقیق مساله هستیم. وزارت کشور هم باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 

***

 

نماینده مجلس: پرونده «مهسا امینی» را پیگیری می‌کنم

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با ایسنا، درباره گزارش نیروی انتظامی در خصوص مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی داده‌اند این بوده که ایشان به جلسه کلاس‌های توجیهی دعوت شده بوده است، این یک گام قابل پیشرفت و قابل تحسین بوده که بخواهند در کلاس‌های توجیهی این کار را انجام دهند ولی اتفاق رخ داده باید بررسی شود. اینکه ما به این راحتی یک دختر جوانی که می‌توانسته سال‌ها زندگی داشته باشد و خانواده‌اش را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست، حداقل برای من این موضوعات قابل هضم نیست. حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

 

وی با تاکید بر این‌که «نباید اجازه دهیم مردم را به نظام بدبین کنند و اگر در این مسئله قصوری یا تقصیری متوجه کسی باشد، باید به صورت شفاف به مردم گفته شود و از این پس طوری رفتار شود که شاهد چنین مسائلی نباشیم»، اظهار کرد :حتماً من این موضوع را از مجموعه وزارت بهداشت، مجموعه نیروی انتظامی و از ظرفیت مجلس پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم خواهم گفت؛ چرا که معتقدم شفافیت معجزه می‌کند و قصور و تقصیر چند شخص نباید باعث لطمه به کل انقلاب و نظام شود.

 

رشیدی کوچی با بیان این‌که «من منتظر گزارشات تکمیلی از دستگاه‌های مرتبط هستم تا سناریوهای مطرح شده در این ماجرا را ارزیابی کنم»، ادامه داد : نباید قبل از تکمیل گزارش‌ها قضاوت کرد ولی این اتفاق از دو حالت خارج نیست؛ برخی در فضای مجازی می‌گویند شبهاتی وجود دارد که یا برخورد فیزیکی اتفاق افتاده است. اگر این ادعا اثبات شود هیچ جای قانون ما این اجازه نداده که یک فرد را برای تذکر حجاب یا تنبیه مورد ضرب و شتم قرار دهند. برخی هم می‌گویند در حین تذکر حجاب به قدری به او استرس وارد شده که قلبش کشش این همه استرس را نداشته است. اگر هم این ادعا صحت داشته باشد چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و چه نسبتی بین این حوادث و رفتار بزرگان انقلاب وجود دارد؟

 

وی در این ارتباط افزود:یک متهمی را پیش شهید لاجوردی آوردند. آن متهم به امام خمینی توهین کرده بود. وقتی لاجوردی درباره نحوه برخورد از او سؤال پرسید، گفت: «مأمور شما به من سیلی زده است.» شهید لاجوردی از متهم خواست یک سیلی به مأمور بزند و وقتی آن سیلی زده شد، به متهم گفت: «الان من به توهینی که تو به امام کردی رسیدگی می‌کنم. آن مأمور ما حق نداشته تو را بزند.»ما هم به عنوان یک مس‌ئول مدعی انقلاب باید از خودمان ب‌پرسیم که آن رفتار آقای لاجوردی براساس اصول و مبانی انقلاب و اسلام بوده یا رفتاری که امروز انجام شده است؟ متأسفانه این رفتارها به پای کل نظام نوشته می‌شود.

 

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: قطعاً و یقیناً من با جدیت تمام همان‌طور که عرض کردم در چارچوب قانون، شرع و اصول انقلاب حتماً پیگیری خواهم کرد و از این به بعد هر موضوعی که به وجود بیاید و بخواهد به اعتماد مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، هر موضوعی که باشد، بدون اینکه ملاحظه‌ای داشته باشم در این چارچوب قدم برخواهم داشت.

 

***

 

بیانیه حزب اتحاد ملت ایران درباره ماجرای دلخراش مهسا امینی

حزب اتحاد ملت ایران در پی بروز حادثه برای مهسا امینی، دختر جوانی که در اختیار پلیس بود و به دلایلی که هنوز بر مردم پوشیده مانده است با حال وخیم و در کما به بیمارستان منتقل شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

 

گشت ارشاد فاجعه‌ دلخراش دیگری آفرید و این بار به جان دختر مظلومی افتاد که زندگی عادی او مانند میلیونها زن دیگر از دید آنها، جرم محسوب می‌شود.

 

امروز نه فقط خانواده رنجدیده مهسا امینی که بسیاری از مردم ایران نسبت به سرنوشت دختر بی‌گناهی خشمگین و آزرده هستند که اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه‌ای شد که بارها غیر اخلاقی، غیر دینی و غیر انسانی بودن آن مورد هشدار دلسوزان فراوانی قرار گرفته و وجدان عمومی جامعه را به شدت آزرده است.

 

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن برخورد صورت گرفته با دختر عزیز و مظلوم وطن، خانم مهسا امینی و همه زنان و دخترانی که به دلیل نوع پوشش خود، متهم به بی‌اخلاقی و بی‌عفتی و قانون‌شکنی می‌شوند و با اعلام این که گوش جامعه از توجیهات بی‌فایده مسوولان و نهادهای ذیربط در چنین شرایط بحرانی پر است، موارد زیر خواستار را می‌شود:

 

اول؛ هرگونه دخالت بی مورد نیروهای امنیتی و انتظامی در امور مربوط به خانواده خانم امینی منع گردد و در این شرایط سخت، بر رنج آنها افزوده نشود. 

 

دوم؛ همه آمران و عاملان این رفتار فجیع عزل و در دادگاهی علنی و شفاف و خارج از نوبت، با حضور خبرنگاران محاکمه شوند.

 

سوم؛ در قانون حجاب اجباری تجدید نظر شود و به حق انتخاب پوشش و اساسا به این که مردم ایران با سابقه غنی فرهنگی و دینی خود و بر اساس ارزش هایی که به آن باور دارند، بهتر می‌دانند که چه بپوشند و چه نپوشند احترام گذاشته شود. 

 

چهارم؛ بساط پلیس غیر اخلاقی و تنش‌آفرین گشت ارشاد یا هر عنوان بی مسمای دیگری جمع شود و مدعیان انقلابی‌گری بدانند که اصل اول انقلاب اسلامی، کرامت انسان‌ها و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود و نه سلطه‌گری دیگرانی بر مردم که عین تجدید نظامات طاغوت است. 

 

در خاتمه تاکید می‌شود که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، آنچه بر زنان و دختران این سرزمین می‌گذرد را خلاف مروت و اصول انسانی و آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌داند و سکوت در این باره را ننگ انسانی و مسلمانی خود می‌داند. آنچه در فهم رحمانی از اسلام و آزادگی در مکتب امام حسین (ع) آموخته‌ایم، اجازه سکوت در برابر چنین جور و جفاهایی را نمی‌دهد و آینده ایران را نیز با تداوم چنین رویکردهایی بسیار خطرناک می‌دانیم.

 

به همین جهت آنچه به طور سازمان یافته و مستمر در نقض حقوق مختلف مردم صورت می‌گیرد را نه اسلامی، نه اخلاقی و نه قانونی و نه انسانی می‌دانیم و به جد معتقدیم که آقایان از مسیر عهد شده در انقلاب و قانون اساسی و از حدود خود خارج شده‌اند و ادامه این روند مخرب  سرزنش و خشم مردمی را به دنبال دارد  که جز به نجابت و رواداری عمل نکرده‌اند و متاسفانه پاسخ مناسبی نگرفته‌اند.

 

از مردم شریف و صبور و غیرتمند ایران هم می‌خواهیم که با تکیه بر تجارب  تاریخی و سرمایه‌های غنی خود و  با تکیه بر توان مدنی و ظرفیت‌های قانونی موجود و اشتراکات اجتماعی اقشار مختلف، حضور  خشونت پرهیز در عرصه‌های عمومی برای صیانت از حقوق خود را تقویت کند و لحظه‌ای در این راه و در امر نظارت و تعدیل رفتار قدرت، خستگی و ناامیدی به خود راه ندهد. در این مسیر طولانی و سخت، در کنار همدیگر می‌مانیم.

 

***

 

مهسا امینی زنده است به شایعات توجه نکنید

شایعه فوت مهسا امینی تکذیب شد.

 

مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------